نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سواد مالی شخصی جلد 1

کتاب سواد مالی شخصی جلد 1 اثر ژوان اس رایان، کریستی رایان می باشد و انتشارات بورس آن را تهیه و تنظیم کرده است.

هدف از نگارش این کتاب آموزش سواد مالی و مالی شخصی در قالب مفاهیم اولیه مدیریت پول طرح ریزی شغلی پس انداز و سرمایه گذاری مدیریت اعتبارات و طرحهای بازنشستگی است کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با کشف راهبردهای موفق در جهت رشد و حفاظت از ثروت و تسهیل تصمیم گیری آگاهانه عمل نمایند. سواد مالی (۱)، دارا بودن مجموعه مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و موثر در قبال منابع پولی است زندگی هر فرد مملو از تصمیمات متعدد مالی و غیرمالی است که داشتن اطلاعات مناسب افراد را قادر می‌سازد زندگی خود و اطرافیان و جهان پیرامون خود را بهبود دهند مقوله سواد مالی در ارتباط با کلیه جوانب تصمیمات افراد قرار دارد خواه این تصمیمات به دوران قبل از تحصیل زمان تحصیل و دوران اشتغال مرتبط باشد و یا دوران ازدواج مدیریت خانواده و بازنشستگی چرا که همواره اثرات مالی بر وضعیت معیشت فرد و کیفیت زندگی وی موثر است.

یکی از مفاهیم مربوط به سواد مالی قابلیت مالی (۲) و توانایی فرد برای عمل در جهت کسب بهترین منافع شخصی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی است و مواردی از قبیل ،دانش نگرش مهارت و رفتار مصرف کنندگان در ارتباط با شناخت انتخاب و استفاده از خدمات مالی و توانایی ارزیابی خدمات مالی متناسب با نیازهای خود از دیگر مفاهیم مربوط به سواد مالی مالی شخصی (۳) است که موضوع اصلی این کتاب است. مالی شخصی در پی کمک به اشخاص در یادگیری و کاربست مهارت‌های ارزشمند زندگی در خصوص مدیریت پول طرح ریزی شغل پس انداز و سرمایه گذاری مدیریت اعتبارات و طرحهای بازنشستگی است. اشخاص با کشف راهبردهای موفق برای رشد و حفاظت از ثروت می‌توانند غنای اطلاعات در دسترس برای مدیریت زندگی و منابع خود را درک و ارزیابی کنند.

یکی از انتقادات وارده به سیستم‌های آموزشی در بیشتر کشورهای دنیا فقدان آموزش مفاهیم مالی شخصی از سنین پایین است که باعث میشود شهروندان تا سنین نوجوانی و حتی جوانی با این مفاهیم نا آشنا بمانند و در مواجهه با زندگی پرتلاطم دنیای امروزی با تهدیدهای ناشناخته ای روبرو شوند. اگرچه این کتاب برای تدریس در دوره های راهنمایی و متوسطه مناسب است و انتظار میرود آموزش آن به دانش آموزان این سنین مفید واقع شود با این حال هنوز شرایط لازم برای گنجاندن این درس و محتوای مربوطه در مدارس فراهم نیست و نیازمند عزم جدی مسئولان بالادستی این حوزه برای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مقوله سواد مالی و مالی شخصی می‌باشد.

منبع اصلی این کتاب چاپ سوم از انتشارات سنگیج لرنینگ منتشر شده در سال ۲۰۱۷ توسط ژوان اس رایان و کریستی (رایان در قالب دوازده فصل و چهار بخش تدوین شده است که در گام اول شش فصل اول در قالب این کتاب ترجمه و با عنوان سواد مالی شخصی - جلد اول خدمت خوانندگان محترم ارائه شده است مترجمان در گام بعد در نظر دارند شش فصل بعدی را ترجمه و در قالب سواد مالی شخصی - جلد دوم روانه بازار کنند. 

گزیده کتاب سواد مالی شخصی

هدف یادگیری اقتصاد چیست؟ 
بدون توجه به اینکه کجا زندگی می‌کنید تحت تاثیر اقتصاد قرار دارید اقتصاد به تمام فعالی‎ت‌های مربوط به تولید و توزیع کالاها و خدمات در یک حوزه ی جغرافیایی یا یک کشور اشاره دارد. علم اقتصاد مطالعه ی این امر است که تصمیمات در سطح فردی و در سطح کلان جامعه چگونه اتخاذ می‌شوند. مطالعه ی علم اقتصاد با نام مطالعه ی منابع کمیاب نیز خوانده می‌شود به این دلیل که نیازها و خواسته های افراد نامحدود هستند در حالی که منابع محدود هستند مثال‌هایی از منابع شامل درآمد یک فرد یا مواد مورد نیاز برای تولید محصولات می‌شود چون این منابع محدود هستند، افراد و کسب و کارها باید تصمیم بگیرند که کدام نیازها و خواسته ها را برآورده کنند.

همزمان که بررسی می‌کنید که مایل هستید چه شغلی را دنبال کنید و چگونه برای آینده مهیا شوید باید اقتصاد را نیز در نظر بگیرید اقتصاد بر درآمد و درآمد بر تصمیماتی که می‌گیرید تاثیر می گذارند.

اقتصاد بر قیمت ها تاثیر می‌گذارد اکثر کشورهای دنیا اقتصاد بازار دارند که مبتنی بر قوانین عرضه و تقاضا است در اقتصاد بازار قیمت یک قلم کالا در نقطه ای مشخص می‌شود که مصرف کننده مایل به پرداخت آن قیمت و فروشنده مایل به دریافت آن قیمت باشد به عبارت دیگر فروشندگان آنچه در تحمل بازار میباشد را به عنوان قیمت فروش در نظر می‌گیرند تولید کنندگان مایل به افزایش سود هستند؛ مصرف کنندگان مایل به دریافت بالاترین ارزش از محل هر تومان خرج شده ی خود هستند مقدار کالاها و خدماتی که تولید کنندگان قادرند عرضه کنند عرضه نامیده می‌شود.

تمایل و توانایی مصرف کنندگان برای خرید کالاها و خدمات تقاضا نامیده می‌شود وقتی تقاضا بیشتر از عرضه باشد کسب و کارها می‌توانند قیمت بالاتری بابت محصولات خود مطالبه کنند این قیمت‌ها بر تصمیمات مبنی بر خرید اقلام تاثیر می گذارد چرا که منجر به مصرف درآمد شما می‌شود. 

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
228
کنگره :
HG۱۷۹‭/ر۲س۹
دیویی :
‏‫‭۳۳۲/۰۲۴‬‬
کتابشناسی ملی :
۵۶۲۱۲۸۶
شابک :
9786007872895

کتاب های مشابه سواد مالی شخصی جلد 1