امتیاز
5 / 4.1
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
خرید
60,000
10%
54,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

کتاب مردی با آرزوهای دوربرد، مستندنگاره‌ای است از زندگی شهیدحسن طهرانی‌مقدم به‌قلم فائضه غفارحدادی که برای رده سنی نوجوان نوشته شده است. کتاب حاضر در 35 روایت دربردارنده ی اطلاعاتی از نوجوانی و سالهای قبل از انقلاب ، کشف استعداد توسط حسن باقری ، تا سالهای جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام می‌باشد .

گزیده کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

بارها رفته بود خدمت آقا، ولی نه مثل خیلی‌ها با دستِ خالی و دلِ پُر. می‌گفت: «پیش آقا باید با دست پر رفت.» صبر می‌کرد تا پروژه‌های مهمش نتیجه بدهد و بتواند گزارش‌هایش را ببرد و برای آقا ارائه کند. پشت‌بندش هم ایده‌هایش برای کارهای آینده را بگوید. ایده‌هایی را که همه «غیرممکن» خوانده بودند، می‌برد خدمت آقا و «ممکن» برشان می‌گرداند. حالا شاید آقا شاخ وبرگشان را می‌زد که توی قالب‌های موجود جا بشوند؛ ولی همیشه مشوقش بود برای ایده‌های عجیبی که عملی کردنشان مهارت حاج حسن بود. 
ولی این‌بار آقا آمده بود بالای سرش. برای یک رهبر، سردارِ سپاه از دست دادن سخت است. حتی اگر آن سردار از آن‌هایی نباشد که درباره‌اش بگوید: «نشد حسن آقا به من قولی بدهد و انجامش ندهد»، حتی اگر آن سردار از آن‌هایی نباشد که عکس بزرگ آقا را روی دیوار خانه‌اش زده باشد و زیرش نوشته باشد: «من حاجتم شکفتن لبخند رهبر است» و همه بدانند که راست‌ترین حرف دلش را نوشته است. 
بارها رفته بود پیش آقا. برای اینکه کسی جز آقا نمی‌توانست مجابش کند برای نکردن کاری. کافی بود دربارۀ ادامۀ کاری که سال‌ها برایش زحمت کشیده، نظر مساعدی نشنود از جانبش. دیگر همان‌جا تمام می‌شد. نه چون‌وچرا می‌کرد، نه تأسف می‌خورد، نه تعلل می‌کرد و نه در پی دوباره طرح کردنش برمی‌آمد. همۀ این‌ها زیر سر عشق بود. عشقی که باعث می‌شد دستش را بگذارد روی شانۀ آقا و یک چیزی بگوید به این مضامین که «آقا، چون شما مشتی هستی و اطاعتت مثل اطاعت از امام‌هاست، ما دوست داریم و به حرفت گوش می‌کنیم.» اصلاً عشق رابطۀ آدم‌ها را عجیب می‌کند. 

کنگره :
‏‫DSR۱۶۶۸‭‬ ‭
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۰۹۲
کتابشناسی ملی :
9191255
شابک :
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۲۰۷۸
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
84

کتاب های مشابه مردی با آرزوهای دور برد