نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درسنامه فقه

کتاب درسنامه فقه نوشته علیرضا محمدی‌نژاد می‌باشد و انتشارات مرکز نشر هاجر آن را به چاپ رسانده است. یکی از ویژگی‌های مهمِ مجموعه‌ی درسنامه فقه، استفاده از جدیدترین تکنولوژی آموزشی درسنامه نویسی است. در این کتاب سعی شده است تا تمامیِ مولفه‌های جدید آموزشی رعایت شود و با درجِ عناصرِ مختلف آموزشی، از جمله: پرسش‌های مختلف میانی، کارگاه احکام، جدول خلاصه‌ی درس، واژه‌ها و اصطلاحات، پیش سازمان‌ها و اهداف درسی و… استفاده شود، تا امر آموزش با سهولتِ هر چه بیشتر صورت پذیرد. از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده‌ی درسنامه‌ی فقه بهره‌گیری از کمک‌های بی‌دریغ اساتید محترم احکام در سراسر کشور است. شاید برای اولین بار باشد که اساتید یک موضوعِ آموزشی با این انسجامِ قوی و گروه‌بندی مداوم اقدام به طراحی و تالیف کتابی با یک موضوع واحد کرده باشند. به همین جهت به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم که درسنامه فقه یک تالیف به وسعت ایران است.

بخشی از کتاب درسنامه فقه

احکام، مجموعه زیبایی از شیوه‌های صحیح رفتاری است که فراگیری و عمل به آن، سعادت دنیا و آخرت انسان را تأمین می‌کند و موجب آثار فراوان همچون امنیت، عدالت و حفظ کرامت انسان می‌شود.

راه سعادت
بعضی از مردم بارها تصمیم می‌گیرند برای سلامتی خود ورزش کنند، غذاهای خاصی بخورند و از خوراکی‌های خاصی نیز پرهیز کنند؛ ولی بیشتر اوقات متوجه می‌شوند برنامه‌ای که پیش گرفته اند، صحیح نیست و به نتیجه مطلوب نمی‌رسند. علت بسیاری از این شکست‌ها، اکتفا کردن به شنیده‌ها و منابع غیر معتبر است. اگر ما نیز در مسائل دینی بخواهیم بدون آگاهی، همین اشتباهات را تکرار کنیم، از آسایش و آرامش در دنیا و سعادت در آخرت باز خواهیم ماند؛ به همین جهت در بسیاری از روایات، به «شناخت احکام از راه صحیح » و به واسطه «انسان‌های قابل اعتماد » تأکید شده است.

صفحات کتاب :
304
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۵۵
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۳۱۰۷
کتابشناسی ملی :
8926629
شابک :
978-600-378-399-7
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه درسنامه فقه (جلد اول)