امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
38,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مثبت‌ اندیشی کافی نیست

باوری متحول‌کننده که ما را به شناخت بیشتر درونمان هدایت می‌کند تا با به کارگیری ذهن و کنترل افکار و باورهای‌مان، جهانی بهتر هماهنگ با رؤیاهای‌مان، بسازیم تا زندگی دلخواه‌مان را لذت بخش‌تر، زندگی کنیم.

کتاب مثبت‌اندیشی کافی نیست، اثر کریس توماسو و ترجمه مریم کهنسال؛ در دو بخش تنظیم شده که بخش نخست تأملات نگارنده درموضوع ایجاد باور در به کارگیری قانون‌جذب با چشم‌اندازی مثبت است که بن مایه‌ی هر موفقیتی محسوب می‌شود و بخش دوم، که مرتبط با موضوع فوق‌الذکر است که با درک قانون کائنات یعنی قانون قدرت‌مند جذب و نحوه‌ی به کارگیری این قانون در خلق رؤیاها با تغییر بنیادین باورها، در جهت آگاهی و دانش استفاده از قدرت درون، از طریق شناسایی ابزارهای تغییر باورها مانند تمایل، تخیل و تجسم و تمرکز، برنامه و تکنیک‌هایی ارائه شده است، تا آن چه را که در درون‌مان می‌خواهیم در بیرون و واقعیت، به درستی خلق نماییم.

تکنیک و ساختاری که در اعماق باورها و اعتقادات ما رسوخ کرده و با به هم ریختگی و آشفتگی باورها و اعتقادات قدیمی، باورهای سازنده مثبت و مناسب را ایجاد و جایگزین می‌نماید تا خداگونه هر آنچه را که اراده کنیم خلق نمائیم و جهانی از نو بر اساس آرزوها و رویاهایمان بسازیم.

گزیده کتاب مثبت‌ اندیشی کافی نیست

فصل یازدهم: تکنیک پیشرفته تغییر احساس
مفیدترین تمرین برای تسهیل این نوع پیشرفت نمادین عمیق تغییر احساس، تمرین والدین خوب است. این نام‌گذاری به این خاطر انتخاب شده است که شما به عنوان یک پدر و مادر خوب و یا یک کودک مشکل دار، نقش آفرینی می‌کنید و به نظر می‌رسد این یک نوع، کلیشه روان درمانی است، اما کلیشه‌ها به دلایلی وجود دارند. این موضوعات تأثیرگذار هستند و دلیل کارکرد آن این است که چارچوبی را فراهم می‌کند تا با چیزهایی که در درون‌تان مخفی شده‌اند یا روی آن‌ها پنهان مانده‌اید، کنار بیایید. شما این کار را با تقسیم خود به دو شخصیت انجام می‌دهید تا بتوانید هر دو را به روشی خالص و ناب، تجربه کنید.

اگر والدین نیستید یا به جای آن‌ها هم نمی‌توانید باشید، می‌توانید این تمرین را با استفاده از آینده و گذشته خود انجام دهید. من آینده / گذشته را برای خودم خیلی موثر می‌دانم، اما برای برای توضیح این روند استفاده «والدین» و «کودک» شفاف‌سازی از کلمات کردم. شما به عنوان کودک، کسی هستید که نمی‌داند چگونه مشکلات خود را حل کند. آن‌ها یک راه حل برای شما هستند که از طریق آن‌ها، احساسات ناب را تجربه می‌کنید و کودک می‌خواهد این حقیقت را به شما بگوید که شاید در آن‌جا پنهان شده باشید. می‌بینید! کودک درون شما دروغ نمی‌گوید. او می‌داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، حتی اگر بترسد حقیقت را می‌گوید.

این ممکن است کمی اغراق باشد، اما کودک درون شما حقیقت عمیق را به هسته وجودی‌تان می‌شناساند. از طرف دیگر شما در نقش والدین، چون والدین خیرخواه و ایده‌آل هستند پس بی نهایت صبور و خردمند هم هستند؛ زیرا بخشی از وجود شما قادر به ابراز عشق بی‌نهایت است، حتی اگر آن را کاملا باور نکنید. این بخش از شما چیزی است که به سادگی می‌توانید آن را تظاهر کنید، اما دقیقا می‌دانید که چگونه آن نقش را بازی کنید.

صفحات کتاب :
105
کنگره :
BF۳۱۱
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۳/۲
کتابشناسی ملی :
۸۵۴۲۲۰۸
شابک :
978-622-7926-43-9
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مثبت اندیشی کافی نیست