امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نظریه‌های جامعه‌شناسی هنر و ادبیات 

کتاب نظریه‌های جامعه‌شناسی هنر و ادبیات نوشته اعظم راودراد می‌باشد و انتشارات مؤسسه دانشگاه تهران آن را به چاپ رسانده است.

کتاب حاضر، حاصل بخشی از مطالعۀ شخصی در دوران تحصیل و تدریس در دانشگاه است که به معرفی و نقد افکار مهم ترین نظریه پردازان کلاسیک جامعه شناسی هنر اختصاص یافته و در فصل پایانی آن، با به کارگیری نظریۀ جامعه شناسی معرفتی ماکس شلر آلمانی،رویکرد تازه ای در حوزۀ هنر پیشنهاد شده است.موضوع این کتاب شرح و بسط نظریه های جامعه شناسی هنر است.

گزیده کتاب نظریه‌های جامعه‌شناسی هنر و ادبیات

هنر پدیدۀ پیچیده‌ای است که دارای جنبه‌های مختلف و تأثیر و تأثرهای متفاوت در جوامع گوناگون و حتی در یک جامعۀ خاص است. به دلیل همین پیچیدگی و چند جنبه‌ای بودن است که مطالعۀ آن از یک طریق مشخص نمی تواند تمام ابعاد آن را روشن سازد.

به عبارت دیگر، با هر نوع نگرش به یکی از جنبه‌های هنر، نوع خاصی از مطالعه و روش‌های مطابق با آن به وجود می‌آید. به همین علت در جامعه شناسی هنر، اگر چه موضوع واحد است، با اتخاذ دیدگاه‌های متفاوت برای
بررسی این موضوع واحد، شاخه های مختلفی از بررسی ایجاد خواهند شد. این شاخه‌ها را می توان به دو گروه کلی تقسیم کرد: 1 بررسی هنر به شیوۀ توصیفی؛ - 2 بررسی هنر به شیوۀ علّی.

صفحات کتاب :
182
کنگره :
‏‫‭N۷۲‏‫‭/‮ال‍ف‌‬۳ر۲ ۱۳۸۹
دیویی :
‏‫۷۰۰/۱۰۳‬
کتابشناسی ملی :
2233572
شابک :
978-964-0361-73-3
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه نظریه های جامعه شناسی هنر و ادبیات