امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مولفه های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم

علی‌محمد نوری و اعظم امین در کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم شما را با اصلی‌ترین آموزه‌های قرآن در حوزه‌ی اخلاق کاری آشنا خواهند کرد. این کتاب یک راهنمای مناسب برای مدیران سازمانی و کلیه‌ی صاحبان کسب‌وکار است که مایل‌اند از رهنمودهای کتاب آسمانی در حرفه‌ی خود بهره ببرند.

مدیران سازمان‌ها، دانشجویان رشته‌ی مدیریت و کلیه‌ی افرادی که به حوزه‌ی اخلاق سازمانی از منظر اسلام علاقه دارند، می‌توانند از مطالب مستند این کتاب بهره ببرند.

گزیده کتاب مولفه های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم

 برنامه ریزی

برنامه ریزی یکی از وظایف مهم مدیریت است که مانند پلی زمان حال را به آینده مربوط می کند. برنامه ریزی در واقع به آن دسته از اقداماتی اطلاق می‌شود که مشتمل بر پیش بینی اقدامات لازم برای رویارویی با تغییرات و مواجه شدن با عوامل نامطمئن از طریق تنظیم عملیات آینده است در دانش مدیریت هدف اساسی برنامه ریزی کاهش خطرات احتمالی و اتخاذ تدابیر هماهنگ برای رسیدن به اهداف سازمانی عنوان شده است. ایران نژاد ۱۳۷۱، ص (۱۲۱) سه ویژگی عمده در برنامه ریزی به چشم می‌خورد که عبارتند از:

برنامه ریزی ماهیتاً با پیش بینی همراه است و اصولاً قبل از این که عملی انجام پذیرد بایستی نوع کار و چگونگی انجام آن را معلوم کرد. برنامه ریزی یک نظام تصمیم گیری است مشتمل بر فرایند اتخاذ تصمیم نسبت به آنچه باید در آینده انجام پذیرد.

برنامه ریزی بر نتایج مطلوبی تأکید دارد که در آینده به دست می آید. یک مدیر موفق باید زندگی اش با برنامه ریزی آمیخته و عجین باشد، ابعاد فردی خانوادگی سازمانی و اجتماعی و به طور کلی فرصت بی بدیل عمر جز با متد برنامه ریزی قابل اداره نمی باشد.

صفحات کتاب :
۱۸۴
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۰۴
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۱۵۹
کتابشناسی ملی :
۸۸۰۷۰۶۴
شابک :
978-622-310-083-3
سال نشر :
۱۴۰۱

کتاب های مشابه مولفه های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم