امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
27,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفکر نقادانه

کتاب تفکر نقادانه اثر حسین احمدی و انتشارات مانیان آن را تهیه وتنظیم کرده است. تفکر انتقادی به عنوان یک مبحث میان رشته ای در دانشگاه های مختلف جهان تدریس می‌شود از تفکر انتقادی (تفکر نقادانه) به عنوان یکی از روش‌های مختلف تفکر یاد می‌شود. این مهارت جزو مهارت های اساسی زندگی است. تفکر انتقادی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های نرم محسوب می‌شود.

تفکر انتقادی تفکری است بر مبنای تحلیل و ارزیابی و در جست و جوی شواهد دلایل و مدارک برای رسیدن به نتیجه تصمیم و اقدام است. تفکر انتقادی در همه شرایط و موقعیت‌ها به کارمان می آید. همه ما برای موفقیت در جنبه های مختلف زندگی نیازمند تقویت این مهارت هستیم.

گزیده کتاب تفکر نقادانه

یکی‌ از راه‌های شناخت معنی تفکر انتقادی، معنی کردن واژه‌های سازنده آن یعنی «تفکر و انتقاد» است.
سوال: تفکر به چه معنی است؟
یکی از تعریف‌هایی که هنوز در عرصه علمی به وضوح کاملی نرسیده، تعریف تفکر است. تفکر به چه معناست و با حالت‌های دیگر ازجمله توهم، تعقل، تدبر، تأمل و... چه ارتباطی دارد؟
این سؤالی است که نیاز به بحث فراوان دارد و در فلسفه و روانشناسی، دراین‌باره به‌وفور بحث شده است.

چگونه سوالات بهتری بپرسیم و پاسخ‌های مطلوب‌تری دریافت کنیم؟چگونه مستدل‌تر و عمیق‌تر فکر کنیم، حرف بزنیم و بنویسیم؟چگونه شباهت‌ها و تفاوت بین ایده‌ها، حرف‌ها و تحلیل‌های مختلف را دریابیم و ارزیابی کنیم؟
 چگونه میزان محکم بودن و نیز خطاهای احتمالی استدلال های مختلف را ارزیابی کنیم؟ چگونه مسائل و مشکلات را به شکل منسجم وسیستماتیک تعریف و تحلیل کنیم؟

شابک :
978-622-310-090-1
سال نشر :
۱۴۰۱
صفحات کتاب :
‏‫۱۵۶
کنگره :
BF۴۴۱
دیویی :
‏‫‭۱۵۳/۴۲
کتابشناسی ملی :
۸۸۱۷۶۳۲

کتاب های مشابه تفکر نقادانه