کتاب چگونه کتاب بنویسیم pdf

آموزش قدم به قدم نوشتن و چاپ کتاب برای همه

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه کتاب بنویسیم

در کتاب چگونه کتاب بنویسیم ابتدا در فصل اول به بررسی چرایی و انگیزه‌هایی که باعث می‌گردد یک فرد تصمیم بگیرد که در خصوص یک موضوعی مطالعه و تحقیق نموده و اطلاعات و افکار و اندیشه‌ها و علم و دانش خود را در قالب یک کتاب به رشته تحریر در آورده و آن را چاپ و نشر نماید می‌پردازیم.

در این فصل پنجاه دلیل برای اینکه یک نفر بخواهد اقدام به نوشتن یک کتاب بنماید را ذکر کرده و توضیحی مختصری در خصوص آن ارائه کرده‌ایم. به طور قطع هر فرد با مطالعه این فصل می‌تواند بیش از ده انگیزه از این پنجاه انگیزه را در وجود خودش یافته و ضمن تقویت و پرورش آن، بتواند اقدام به نوشتن نماید.

در ادامه و در فصل دوم کتاب با ذکر اینکه هر کس می‌تواند چه کتابی بنویسد به انواع قالب‌های نویسندگی پرداخته و در خصوص آن‌ها توضیحاتی می‌دهیم که مطالعه این فصل می‌تواند به شما کمک نماید که تصمیم بگیرید که در چه خصوصی می‌خواهید کتاب بنویسید و موضوع مورد علاقه و یا در توان شما چیست؟ در فصل سوم اطلاعاتی در خصوص انواع قطع و اندازه کتاب‌ها در بازار ایران را به شما خواننده عزیز ارائه خواهیم نمود که مطالعه آن برای هر نویسنده‌ای لازم و ضروری است و این حداقل اطلاعاتی است که یک نویسنده باید از انواع قطع و اندازه کتاب داشته باشد.

در فصل چهارم که یکی از مهم‌ترین مباحث کتاب محسوب می‌شود در خصوص ساختار کلی یک کتاب از ابتدا تا انتهای کتاب و به صورت جزء به جزء توضیحات لازم را خواهیم داد و یک نقشه کلی و طرح اساسی از ساختار یک کتاب استاندارد به شما ارائه خواهیم نمود. شما با مطالعه و یادگیری و به کارگیری این مطالب این فصل به راحتی پنجاه درصد از مسیر نوشتن یک کتاب را طی خواهید کرد. در فصل پنجم که با عنوان شروع کتاب‌نویسی است شما می‌توانید پا به پای ما و قدم به قدم با مطالعه و به کارگیری مطالب ارائه شده، همچون حضور در یک کلاس کتاب‌نویسی و یا کمک گرفتن از یک مربی و راهنمای همیشه حاضر، اقدام به نوشتن یک کتاب نمائید.

در آخرین و ششمین فصل کتاب، شما را با موضوع نشر و چاپ کتاب آشنا خواهیم کرد و تمام اطلاعات لازم برای اخذ مجوز چاپ و انتشار کتاب را به صورت مختصر و مفید در اختیار شما قرار خواهیم داد تا شما بتوانید حاصل تلاش خود را در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه‌های ممکن با کسب مجوزهای لازم به مرحله چاپ رسانیده و تولد کتاب خودتان جشن بگیرید.

گزیده کتاب چگونه کتاب بنویسیم

2 _ جلب اعتماد دیگران

ما انسان‌ها همیشه دنبال جلب اعتماد دیگران هستم. این جلب اعتماد علاوه بر اینکه حس خوبی به ما می‌دهد می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهداف‌مان هم کمک کند طبق مباحث بازاریابی کسب اعتماد نصف فرآیند فروش است تا کسی به شما اعتماد نکند، چیزی از شما نمی خرد با نوشتن کتاب و معرفی خود به عنوان یک نویسنده اعتماد دیگران به شما بیشتر می‌شود مردم به یک نویسنده با دید خاصی نگاه می‌کنند و این زاویه دید راه را برای جلب اعتماد آن‌ها هموارتر می کند.

3- معرفی خود

وقتی می خواهیم خودمان را به دیگران معرفی کنیم همیشه دنبال نقاط قوت و نکات برجسته خودمان می‌گردیم و دوست داریم هنگام معرفی خودمان را فردی با دانش با تجربه و متخصص نشان بدهیم تا بقیه به چشم دیگری به ما نگاه کنند خودتان را جای دیگران قرار بدهید وقتی یکی هنگام معرفی خودش را یک نویسنده معرفی می کند شما چه احساسی به او پیدا می کنید.

بیشتر ما این حس بهمان دست می‌دهد که طرف چه فرد بزرگ و فرهیخته ای هست چقدر دانش و تجربه و تخصص داشته که توانسته کتاب بنویسد نوشتن کتاب باعث می‌شود به عنوان فردی با دانش با تجربه و متخصص شناخته شوید!

سال نشر :
۱۴۰۱
صفحات کتاب :
۲۰۴
کنگره :
‏‫‭PN۱۴۵‬‬
دیویی :
‏‫‭۸۰۸/۰۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۸۹۸۱۸۱۶
شابک :
978-622-310-252-3

کتاب های مشابه چگونه کتاب بنویسیم