امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رنج تنهایی و طردشدگی

ترس از تنهایی و طردشدگی باعث تداخل در عملکرد و مانع از ابراز احساسات می شود. کتاب رنج تنهایی و طردشدگی، اثر سمیرا غلامحسینی و بهاره غلامحسینی؛ با ارائه نکات و راه‌حل‌هایی، این امکان را برای مخاطب ایجاد می‌کند تا با بروز علائم، آن را شناسایی و در صورت لزوم درمان کند.

گزیده کتاب رنج تنهایی و طردشدگی

فصل چهارم: روان‌درمانی تنهایی

احساس تنهایی مفرط در زندگی می‌تواند ریسک ابتلا به انواع اختلالات روان‌شناختی را افزایش دهد چرا که برخورداری از حمایت اجتماعی از جانب دوستان و نزدیکان یکی از عوامل بسیار مهم در زمینه ارتقای سلامت روان است. افرادی که برای مدت طولانی دچار احساس تنهایی هستند و یا گوشه‌گیری را ترجیح می‌دهند بیش از سایرین احتمال دارد که با اختلالاتی نظیر افسردگی اساسی و انواع مشکلات اضطرابی مواجه شوند. از همین‌رو بسیار اهمیت دارد که برای بهبود این موضوع تلاش کنید و در صورت نیاز از یک متخصص برای درمان آن کمک بگیرید.
آشنایی با علل احساس تنهایی مفرط 
قبل از اینکه بخواهید احساس تنهایی مفرط را در خود از بین ببرید و این موضوع را درمان کنید لازم است که علل و عواملی که منجر به بروز این مشکل در شما می‌شوند را بهتر بشناسید. این کار کمک می‌کند تا مسیر مناسبی را برای درمان انتخاب کرده و از پرداختن به اقدامات غلط خودداری نمایید:
1- نداشتن مهارت‌های ارتباطی قوی: برخی افراد نمی‌توانند در جمع عملکرد خوبی داشته باشند آن‌ها به دلایلی نظیر نداشتن مهارت‌های ارتباطی قوی یا احساس اضطراب و نگرانی در مورد قضاوت اطرافیان ترجیح می‌دهند از حضور در محافل عمومی و سایر جمع‌ها اجتناب کنند. همین مسأله باعث می‌شود که از فرصت کافی برای آشنایی با افراد جدید برخوردار نباشند و به مرور زمان نتوانند روابط دوستانه عمیقی را تشکیل دهند. در این شرایط طبیعی است که افراد بیشتر احساس تنهایی می‌کنند و ممکن است به خاطر این موضوع خود را سرزنش نمایند.
- دچار بودن به افسردگی: یکی از اصلی‌ترین و بارزترین علائم افسردگی از دست دادن علاقه و اشتیاق نسبت به انواع فعالیت‌هایی است که قبلا برای فرد لذت‌بخش بوده‌اند. از همین‌رو تمایل به گوشه‌گیری، انزوا و در نهایت احساس تنهایی مفرط می‌تواند نشان دهنده ابتلای فرد به افسردگی باشد. در این شرایط علاوه بر این مشکل، علائم دیگری نظیر خلق غمگین، بروز مشکلاتی در اشتها، ابتلا به اختلالات خواب، مشکلات تمرکز، احساس گناه و اعتقاد به پوچی زندگی، افکار مرگ و تمایل به خودکشی نیز ممکن است مشاهده شوند. در این شرایط درمان افسردگی می‌تواند به بهبود احساس تنهایی نیز کمک کننده باشد.

صفحات کتاب :
۱۲۴
کنگره :
‏‫‭BF۵۷۵ ‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۵/۹۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۶۰۶۶۱۳
شابک :
978-622-8091-59-4
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه رنج تنهایی و طردشدگی