نظر شما چیست؟

معرف کتاب گردشگری دانشگاهی

کتاب گردشگری دانشگاهی با ترجمه‌ی محمد میره‌ای، سامان کیوان‌نیا و محمد کوکب‌نیا؛ مجموعه‌ای از موضوعات مرتبط در صنایع گردشگری، مهمان نوازی و رویداد را پوشش می‌دهد. همچنین شامل مدیریت مقصد و جنبه‌های مرتبط با مسافرت و حمل و نقل و تأثیرات پیشرفت در فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

با توجه به تفاسیر و مطالبی که در کتاب حاضر گنجانده شده است، می‌تواند هم برای فعالان حوزه‌ی گردشگری، مدیران دانشگاهی و خط مشی گذاران آموزشی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران به عنوان نقشه‌ی راه و راهنمایی مفید باشد.

گزیده کتاب گردشگری دانشگاهی

۲-۷ مبانی نظری

۱-۲-۷ تعریف تصویر ذهنی کشور

تصویر ذهنی کشور به عنوان یک ساختار دانش مفهوم سازی شده است که در منحصر به فرد بودن مطلوبیت قدرت و برجستگی متفاوت است؛ به این معنا که تعداد وابستگی‌ها و همچنین تعداد پیوندهای بین وابستگی‌ها میان کشورها متفاوت است. این وابستگی‌ها، که مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی هنگام ارزیابی تصویر یک کشور ایجاد می‌کنند، نشانه‌های بیرونی قدرتمندی را در ارزیابی محصول تشکیل می‌دهند و بر تصمیمات خرید تأثیر می‌گذارند. در شرایطی که تصویر ذهنی کشور مبهم است یا وجود ندارد، توصیه می‌شود تصویری قابل اعتماد، امن و جامع ایجاد کنید.

این امر می‌تواند با ارتقای ابعاد کیفی محصولات کشور مطابق با راهبردهای منتخب بازاریابی بین‌المللی تحریک شود که مسئول جایگاه کشور و بهبود وجهه و تصویر آن خواهد بود. برای تبلیغ یک پیام تصویر ذهنی کشور متمایز، چالش بازاریاب‌ها شامل درک ویژگی‌ها و تصاویر خاصی است که مصرف‌کنندگان بازارهای منتخب درباره کشور مبدأ دارند و این که چگونه به راهبردهای بازاریابی مختلف پاسخ می‌دهند. محتوای پیام به طور معمول به جنبه‌هایی مانند هویت فرهنگی، فضای سیاسی، زبان، تاریخ، اقلیم، چشم‌انداز، توسعه اقتصادی و فناوری، مذهب و مردم می‌پردازد. داشتن دیدگاهی جامع درباره‌ی فعالیت‌های بازاریابی تصویر کشور به منظور تأثیرگذاری بر آن مکان در سطح جهانی و سازمان‌های آن مهم است.

از این‌رو در ارتباط با تصویر کشور باید بر معنای کشور برای مصرف کننده، به ویژه در درک احساسات و نگرش‌های آن‌ها تأکید شود. این یک چالش واقعی است، زیرا مستلزم برندسازی مؤثر برای قابل مشاهده کردن مکان/ کشور به روشی سازگار است که به معنای ایجاد وابستگی‌های مطلوب کشوری در ذهن مصرف‌کنندگان است.. .

صفحات کتاب :
274
کنگره :
‏‫LB۲۳۷۶/۶‭/‮الف‬۴
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۷۰/۱۱۶۰۹۴
کتابشناسی ملی :
۹۵۸۷۱۷۲
شابک :
978-964-03-7585-3
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه گردشگری دانشگاهی