امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
خرید
200,000
15%
170,000
نظر شما چیست؟

کتاب پنجره چوبی به قلم فهیمه پرورش داستانی با محوریت همسران رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس می باشد و توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب پنجره چوبی

روایتگری بخش اعظمی در انتقال مفاهیم و تاریخ ملی یک کشور، از نسلی به نسل دیگر را بر عهده دارد و چقدر خوب است از شیوه های جذاب برای این انتقال بهره برد، شیوه هایی چون داستان نویسی آن هم از نوع عاشقانه. رمان پنجره چوبی یک از این کتاب هاست که وقایع قبل انقلاب تا دهه شصت یعنی سال 65 را به صورت یک داستان عاشقانه از زبان همسران رزمندگان و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس روایت می کند.

کتاب پنجره چوبی خلاصه

همان طور که گفتیم کتاب پنجره چوبی وقایع قبل از انقلاب تا سال 65 که سال های پایانی دفاع مقدس است را در بر می گیرد. شخصیت اصلی این داستان عاشقانه دختری تهرانی به نام گلی و دانشجوی دانشگاه تهران می باشد که به صورت اتفاقی با برادرزاده همسایه اش به نام مهدی آشنا و به عبارتی عاشق وی می شود. از قضا مهدی در دانشگاه از فعالان سیاسی است و همین قضیه پای وی را  هم به زندگی مهدی و هم به فعالیت های مبارزاتی مهدی باز می کند و در نهایت منجر به ازدواجشان می شود... می توانید ادامه داستان را در کتاب پنجره چوبی مطالعه بفرمایید.  

برشی از متن کتاب پنجره چوبی

عید نوروز از راه رسید و گرچه عیدی خونین بود، امّا مردم حتّی به یاد سفرۀ هفت سین فرزندانشان در جبهه نیز بودند. آن ها نمونه های کوچکی از هفت سین درست می کردند و به جبهه می فرستادند. با این کار هم سنت ها حفظ و زنده نگه داشته می شد و هم تقویت روحیه ای برای رزمندگان بود. من هم در تدارک چیدن سفرۀ هفت سین برای مهدی بودم. او کماکان در بیمارستان بود و به علّت عفونت شدید که بعد از جراحی همۀ بدنش را گرفته بود، مجبور بود تحت مداوا بماند.
...
نگاهش را دزدید. سرش را به زیر انداخت و انگار که هیچ چیز توجهش را جلب نکرده باشد، بی تفاوت به خواندن کتابش مشغول شد.
برق نگاهش مرا گرفته بود. در درونم چیزی موج می زد؛ مثل گرسنگی. نه، مثل اضطراب؛ همچنان بی ‏حرکت ایستاده بودم. حیران از این یک لحظه نگاه و سرگردان از این تأثیر. روی نیمکت ایستگاه اتوبوس جایی باز شد. به امید این که بر خود مسلط شوم، نشستم و مخفیانه او را زیر نظر گرفتم. به جز چشمانش چیز دیگری از او در ذهنم نقش نبسته بود. تا به حال او را در محله مان ندیده بودم. شاید اتفاقی و گذرا از این مسیر می گذشت.
با احتیاط سرتاپایش را برانداز کردم؛ کفش های کتانی سفید، شلوار مردانه سورمه ای و پیراهن طوسی یقه سه دکمۀ مکلون از همان‏هایی که تازگی مد شده بود و به "مانتی گُل" معروف بود. صورتی گندم گون داشت، با ریش های کم پشت قهوه ‏ای و اندامی لاغر و کشیده. این ها درمجموع چهره ‏ای معمولی به او می داد که نمی ‏توانست توجه دختری مثل مرا به خود جلب کند. چندین بار نگاهش کرده بودم، ولی او هرگز دوباره به من نگاه نکرد و همچنان مشغول مطالعه بود.

خرید کتاب پنجره چوبی

نسخه چاپی کتاب پنجره چوبی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید.

شخصیت های کتاب پنجره چوبی

شخصیت های کتاب پنجره چوبی را در اصل همسران رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس تشکیل می دهند و از رشادت ها و عاشقانه های ایشان در بهبوهه ی انقلاب و جنگ می گویند.

قیمت کتاب پنجره چوبی

جهت اطلاع از قیمت کتاب پنجره چوبی به دو صورت نسخه ی چاپی و الکترونیک می توانید به سایت و نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید. 

کتاب های فهیمه پرورش

فهیمه پرورش متولد سال 1348 است و تنها کتابی که از این نویسنده ایرانی چاپ و منتشر شده همین کتاب پنجره چوبی می باشد.

دانلود کتاب پنجره چوبی

نسخه الکترونیک کتاب پنجره چوبی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب پنجره چوبی

مشخصات کتاب پنجره چوبی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: فهیمه پرورش
تعداد صفحه: 351
موضوع: داستان ایرانی، داستان عاشقانه، دفاع مقدس
قالب: چاپی و الکترونیک

 

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
351
کنگره :
‏‫PIR7983‭‬‭‭‬ /ر793‏‫‭پ9 1395
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
4843222
شابک :
‫‭978-600-94160-2-8‬‬

کتاب های مشابه پنجره چوبی