امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسرائیلیات تاریخی

کتاب  اسرائیلیات تاریخی، اثر علیرضا سلطانشاهی؛ بر آن است تا در مسیر شناسایی و نقد آثار مرتبط با حوزه یهود، ایران، اسرائیل و صهیونیسم و موضوعات مربوط با آن نظیر؛ "یک سرقت از نوع فرهنگی-کتاب دزدان، ضد صهیونیسم ستیز (نقد آثار و افکار خاخام یدیدیا شوفط)، بیگانه ای میان ما- نقد کتاب شیطان بزرگ، شیطان کوچک خاطرات آخرین مأمور اطلاعاتی موساد در ایران، سؤال‌های یهودی، پاسخ‌های صهیونیستی!- نقد و ارزیابی کتاب یهود، ایران، اسراییل بچه کاشی- معرفی و نقد کتاب خاطرات دیوید آلیانس کارگری برای پول؛ کارآفرینی برای صهیونیسم (نقد خاطرات ژاک ماهفر) از پیاده تا سواره نظامی صهیونیسم- نقد کتاب پیاده تا افق؛ خاطرات پرویز نظریان به نام ایران؛ به کام صهیونیسم- نقد و بررسی کتاب «ایران من»" و غیره می‌باشد پرداخته تا مخاطبان داخلی را متوجه این فعالیت سازمان یافته با محورهای مشخص و هدفمند نماید.

گزیده کتاب اسرائیلیات تاریخی

«بیگانه‌ای میان ما»
نقد کتاب شیطان بزرگ، شیطان کوچک
خاطرات آخرین مأمور اطلاعاتی موساد در ایران
مقدمه
تاکنون در هیچ یک از کتاب‌های منتشر شده در جمهوری اسلامی ایران اعم از اسنادی و تحقیقی راجع به روابط ایران و رژیم صهیونیستی در دوره پهلوی با ابعاد مختلف و متنوع سیاسی، اقتصادی، نفتی، کشاورزی، امنیتی و... نام الیعزر تسفریر نیامده است. این فرد آخرین مأمور اطلاعاتی موساد در ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که در محافل اطلاعاتی نام اختصاری گیزی را برای خود انتخاب کرده است. هم اکنون وی کتابی به نگارش درآورده است که در برگیرنده خاطرات دوران مأموریتش در ایران می‌باشد
.

با این اوصاف می‌توان دو نظر را مورد توجه قرار داد یا اصلا فردی با این نام و اختصار وجود ندارد و فرد اصلی، کس دیگری است که به دلایل امنیتی چنین نامی را انتخاب کرده و یا اینکه این نام وجود دارد و متأسفانه کتاب‌های اسنادی و تحقیقی محروم از اسنادی بوده‌اند که نام و ردپای آن در آن‌ها وجود داشته است. به نظر می‌رسد که از دو احتمال مذکور می‌توان به نظر دوم اعتنای بیشتری نمود، چرا که متأسفانه پس از 30 سال از انقلاب، اولا اسناد و پرونده‌های روابط ایران و رژیم صهیونیستی در دوره پهلوی حتی به صورت خام هم منتشر نشده است، چه برسد به پرداخت و تحقیق راجع به آن‌ها و ثانیا این امکان وجود دارد که اسناد مربوطه به نحو مقتضی از سوی عوامل موساد در حین انقلاب و یا پس از آن معدوم گردیده و چیزی باقی نمانده است.

تأسف فراوان از این واقعیت زمانی همه را فرا گرفت که به هنگام تصرف سفارت رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک برگ سند به دست انقلابیون نیافتاد و صهیونیست‌ها طبق یک برنامه مشخص آن گونه که در خلال همین کتاب آمده است. تمام اسناد را از بین برده یا خارج کرده‌اند. یقینا با دستیابی به اسناد موجود در سفارت رژیم صهیونیستی، افشاگری فراتری نسبت به اسناد لانه جاسوسی اتفاق می‌افتاد که به مراتب آثار ارزنده‌ای برای انقلاب و پیامدهای ناگواری برای جبهه استکباری به رهبری امریکا و صهیونیسم در پی داشت.

صفحات کتاب :
‫۳۱۲
کنگره :
‏‫‭DS۱۴۵
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۵/۸۹۲۴
کتابشناسی ملی :
۵۸۸۰۹۰۲
شابک :
978-622-6720-05-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه اسرائیلیات تاریخی