کتاب صبح شام

خاطرات دکتر حسین امیرعبدالهیان: روایتی از بحران سوریه

امتیاز
5 / 3.6
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
150,000
10%
135,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب صبح شام خاطرات دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه شهید جمهوری اسلامی ایران، روایتی از بحران سوریه است به قلم محمدمحسن مصحفی و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. این کتاب در تلاش است تا گوشه‌ای از رشادت‌ها و تلاش‌های نیروهای مقاومت ایران را در جبهه سوریه آشکار سازد.

معرفی کتاب صبح شام

مجموعه پیش رو، خاطرات اینجانب از «جنگ تروریستی» سوریه را روایت می‌کند. ابتکار تدوین این خاطرات به توصیه قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی باز می‌گردد. سردار سلیمانی یک سال قبل از شهادت و آسمانی شدن و به خدا پیوستن، در دیداری با بنده تاکید کردند که برای انتقال پیام رشادت‌ها، شهادت‌ها، شجاعت‌ها و حتی جنایات و خیانت‌ها در سوریه و منطقه غرب آسیا، بخشی از خاطرات خود را مکتوب و منتشر نمایم. در جای جای این روایت تصویر گویایی از حکمت و شجاعت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) در تامین حداکثری امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، تحقق و صلح و امنیت منطقه و جهان و حفظ امت بزرگ اسلامی و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی می توان یافت.

خلاصه کتاب صبح شام

کتاب صبح شام دارای سه بخش می باشد. که بخش اول «انتخاب به معاونت وزارت امورخارجه»، بخش دوم «یادداشت‌هایی از تلاش‌های دیپلماتیک و سفرهای مرتبط با تحولات منطقه» و بخش سوم «بحران سوریه و نقش بزرگ سردار سلیمانی در تأمین امنیت منطقه و ایران» نام گرفته‌اند.

برشی از متن کتاب

روابط تهران و دمشق طی ۴ دهه گذشته از اهمیت خاص برخوردار بوده است.

این مناسبات مهم و راهبردی از سال ۱۳۹۰ خورشیدی، با مداخله علنی آمریکا و متحدین او و همراهی برخی کشورهای منطقه و گروه‌های تروریستی که به وقوع بحران سیاسی و جنگ تروریستی انجامید، مراحل عدیده‌ای را طی کرد و در نهایت با توجه به نقش مهم مردم، رهبری و نیروهای مسلح سوریه و حمایت‌های سیاسی و میدانی جمهوری اسلامی ایران و متحدین آن، موفقیت‌های بزرگ حاصل شد و روابط راهبردی تهران-دمشق را مستحکم‌تر ساخت.

در پی جنگ تحمیلی تروریستی علیه سوریه، بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود ۴۰۰ هزار نفر کشته و شهید شدند، بیش از ۵۰۰ هزار نفر مجروح و حدود ۷ میلیون نفر در داخل و خارج آواره شدند. همچنین حدود ۲۷۰ هزار فلسطینی مقیم سوریه نیز مجدداً آواره شده اند. در این جنگ نابرابر خارجی و تروریستی تقریباً ۷۰ درصد صنایع سوری از بین رفت، بیش از دو میلیون واحد مسکونی ویران شد و یا آسیب دید. برآورد اولیه خسارت‌ها به بخش صنعت سوریه ۱۴۳ میلیارد دلار و به بخش نفت و گاز ۳۰ میلیارد دلار است. مبلغ مورد نیاز برای بازسازی حدود ۴۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

خرید کتاب صبح شام

برای خرید کتاب صبح شام، بصورت چاپی با تخفیف به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دریافت از مطالعه آن لذت ببرید.

خرید کتاب صبح شام مشخصات کتاب صبح شام در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: محمدمحسن مصحفی
تعداد صفحه: 294
موضوع: خاطرات دکتر حسین امیرعبدالهیان: روایتی از بحران سوریه
قالب: چاپی

صفحات کتاب :
294
کنگره :
‏‫‬‮‭DS98/6
دیویی :
956/91042
کتابشناسی ملی :
7339937
شابک :
‏‫‬978-600-034898-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه صبح شام