کتاب صفر تا صد طلاق و تاثیر آن در بزهکاری اطفال

بررسی مبانی فقهی و حقوقی طلاق با رویکرد روانشناسی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صفر تا صد طلاق و تاثیر آن در بزهکاری اطفال

کتاب صفر تا صد طلاق و تاثیر آن در بزهکاری اطفال نوشته لیلا حیدری اقدم می‌باشد و انتشارات قانون یار آن‌را به چاپ رسانده است. این کتاب نخست از قوانین و مقررات گوناگون طلاق سخن می‌گوید، سپس با بررسی عمیق ابعاد گوناگون زندگی بزهکاران و مجرمین، تاثیر طلاق را در کودکان و نوجوانان مورد بحث قرار می‌دهد. در این کتاب با بررسی ابعاد مختلف زندگی بزهکاران و مجرمین به شما نشان داده می‌شود که طلاق بیشترین آسیب و ضربه روحی را بر کودکان وارد می‌کند.

به بیانی بهتر کودکان معصوم امروز، ‌می‌توانند تبهکاران حرفه‌ای فردا باشند. البته کلیه مطالب گفته شده صرفا در حد یک نظریه هستند و بدین مفهوم نیستند که همه‌ی مجرمین حتما از صنف کودکان طلاق خواهند بود اما میزان آسیب و ریسک پذیری این افراد به سبب خلاء‌ها و کمبودهای ناشی از طلاق شدیدا بالاست.

بخشی از کتاب صفر تا صد طلاق و تاثیر آن در بزهکاری اطفال

در عالم حقوق خسارات بر دو نوع است:

 1_خسارات مادی  2_خسارات معنوی

خسارات معنوی خود نیز بر دو نوع است: 1-خسارات معنوی آنی 2-خسارات معنوی تدریجی که در بستر زمان تحقق می‌یابد.

طلاق هم از زمره مواردی است که در آن خسارت از نوع معنوی و به صورت تدریجی می‌باشد به این نحو که خلاء های ناشی از طلاق در بستر زمان و به صورت تدریجی در روح و روان فرزند که قربانی اصلی پدیده ی طلاق است، تاثیرمی‌گذارد. متشابه با آزمایش قورباغه ای که آن را داخل ظرف آبی می‌گذارند و دمای آب را رفته رفته و به تدریج بالا می برند و قورباغه دچار مرگ تدریجی می‌شود، در طلاق هم خلاء های ناشی از آن به تدریج در روح و روان کودک اثر می‌گذارد بطوریکه نه کودکی‌اش شبیه کودکی هم سن و سالانش است و نه زندگی‌اش. به ضرس قاطع می توان گفت که این دسته از کودکان که به آن‌ها عنوان "بچه طلاق" اطلاق می‌شود هیچ وقت نمی‌توانند مثل بقیه هم سن و سالان خود زندگی عادی داشته باشند.

کتابشناسی ملی :
7289579
شابک :
978-622-229430-4
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
86
کنگره :
BP189/6
دیویی :
297/36

کتاب های مشابه صفر تا صد طلاق و تاثیر آن در بزهکاری اطفال