امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دفاع از حریم امامت و ولایت

در عصر کنونی که نوجوانان و جوانان غیور کشور اسلامی‌مان با علاقه‌ای وافر و استعدادی سرشار، بنیه‌ی علمی و اعتقادی خود را تقویت می‌کنند و دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی با تمام توان و امکانات، تهاجم فرهنگی را بر علیه لشکر مخلص خداوند متعال؛ یعنی پیروان راستین اسلام ناب محمّدی شروع نموده‌اند، بر تمامی مراکز فرهنگی لازم است در مقابل این تهاجم، جوانان و نوجوانان عزیز را هر چه بیشتر آماده نمایند.

کتاب دفاع از حریم امامت و ولایت، اثر سیدمحمد موسوی شیرازی (ملخص به کریم شنی)؛ خلاصه‌ی کتاب شب‌های پیشاور است که در دفاع از ولایت و امامت به رشته تحریر در آمده است. امید است در پناه حضرت حقّ بتوانیم زمینه‌ی اجرایی شدن اهداف متعالی حضرت امام خمینی رحمه الله و مقام معظم رهبری – دام عزّه- را در جامعه اسلامی‌مان فراهم آوریم، ان شاء اللَّه…

گزیده کتاب دفاع از حریم امامت و ولایت

شب دوم
حافظ: امروز صبح به کتابخانه رفتم و چند جلد از کُتُب انساب را خواندم. خیلی متأثّر شدم که چرا شخص شریفی مثل شما باید شیعه باشد؛ زیرا شیعه یک حزب سیاسی و شعبه‌ای از مذهب یهود است و تا پیش از «عبدالله بن سبای صنعانی» نامی از شیعه در تاریخ اسلام نبوده است. او یهودی تازه مسلمانی بود که این حزب را تأسیس کرد و از ترس عثمان به مصر پناه برد. همین‌ها بودند که عثمان را به قتل رساندند و از علی -کرّم الله وجهه- حمایت کردند؛ در حالی که پیامبر(ص) و علی(ع) از آن‌ها بیزار هستند.

ایرانیان هم برای مقابله با اعراب از آن‌ها پیروی کردند. واعظ: شما چند اشکال اساسی به شیعه وارد کردید که همه آن‌ها غلط است. اوّلاً، لفظ شیعه را خود پیامبر(ص)، نام‌گذاری کرده است؛ وقتی این آیه نازل شد: إنَّ اَّلذینَ آمَنُوا و عَمِلُوا الصّالِحاتِ اولِئکَ هُمْ خَیْرُ اْلبَرِیَّةِ * جَزاُؤهُمْ عِنْدَ ربِّهِمْ جَنّاتُ عَدْنٍ تَجْرِی مِنْ تَحِْتهَا الاَنْهاُر خالِدینَ فِیها أََبدا رَضِیَ الُله عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ؛ همانا کسانی که ایمان آوردند و کارهای نیک و شایسته کردند، ایشان بهترین آفریدگان هستند. پاداش ایشان نزد پروردگارشان بهشت‌های پاینده است که زیر درختانش جوی‌ها روان است. در آنجا همیشه جاودان هستند. خدا از آنان خشنود است و آنان از خدا خشنودند.

پیامبر(ص) فرمود: «یا علی، این آیه درباره تو و شیعیان توست. روز قیامت تو و شیعیانت در حالی وارد خواهید شد که از خدا خشنود هستید و خدا هم از شما خشنود است و دشمنت در حالی وارد می‌شود که ناخشنود، غضبناک و به زنجیر کشیده شده است.» همچنین ایشان فرمود: «قسم به کسی که جان من در دست اوست، این علی(ع) و شیعه او روز قیامت از رستگاران هستند»، آن گاه این آیه نازل شد.

صفحات کتاب :
138
کنگره :
‏‫‭BP۲۲۸‏‫‭/ش۹د۷ ۱۳۸۵
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۴۷۹
کتابشناسی ملی :
‭م‌۸۵-۳۶۳۹
شابک :
978-964-8484-72-4
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه دفاع از حریم امامت و ولایت