کتاب جرم حفاری غیرمجاز در مکان های تاریخی

بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب 1392

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جرم حفاری غیر مجاز در مکان های تاریخی

کتاب جرم حفاری غیرمجاز در مکان های تاریخی اثر بیژن کاظمی سنجانی می باشد و انتشارات قانون یار آن را منتشر کرده است.موضوع مهمی که در کتاب جرم حفاری غیرمجاز در مکان های تاریخی، توسط  آورده شده است، پیشگیری از وقوع جرم حفاری و کاوش غیرمجاز و سایر جرایم علیه میراث فرهنگی است.

این پیشگیری نه تنها مستلزم وجود قوانین کافی و عملکرد درست دستگاه های قضایی و دولتی است، بلکه ایجاد آگاهی و نگرش درست در میان مردم درباره ارزش تاریخی و فرهنگی این آثار و تاثیری که میراث ارزشمند در شناخت هویت و فرهنگ مردم هر کشوری دارد می تواند به پیشگیری از ارتکاب هرچه بیشتر این جرایم بیانجامد، می توان اطلاعات کافی را در کتاب جرم حفاری غیرمجاز در مکان های تاریخی در این مورد، یافت.

گزیده کتاب جرم حفاری غیر مجاز در مکان های تاریخی

در سال 1379 ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و پس از آن قانون مجازات اسلامی در سال 1392 به تصویب رسید، که البته در این قانون، در مواد مربوط به جرایم میراث فرهنگی تغییری صورت نپذیرفته است.

یکی از جرایم رایج علیه میراث فرهنگی و آثار باستانی، حفاری و کاوش غیر مجاز در محوطه های تاریخی باستانی به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی است که متأسفانه امروزه با تولید و ساخت وسایل و ابزار فلزیاب و گنج یاب ارتکاب این عمل برای عاملان آن از سرعت، دقت و وسعت فوق العاده ای برخوردار شده است.

این جرم، باعث ورود آسیب و ایجاد تخریب در محوطه های تاریخی شده و گاه آثار جبران ناپذیری را به بار می آورد.
در بخش اول کتاب جرم حفاری غیرمجاز در مکان های تاریخی، سیاست جنایی ایران در قبال جرم حفاری و کاوش تحت عناوین سیاست جنایی تقنینی، قضایی، اجرایی و مشارکتی مورد بررسی قرار گرفته است و در بخش دوم راهکارهایی تحت عناوین راهکارهای کیفری و غیرکیفری برای پیشگیری از بزه مذکور ارائه شده است.

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
137
کنگره :
KMH3165‭‬ ‭/ح7‏‫‭ک2 1396
دیویی :
344/094‬‬
کتابشناسی ملی :
4739487
شابک :
978-600-8796-48-0‬‬‬

کتاب های مشابه جرم حفاری غیرمجاز در مکان های تاریخی