کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اسلاح درخواست

ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و مدارک

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست

کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست ثبت در هیات نظارت ثبت اسناد و مدارک،اثر علیرضا قاسمی قاسموند می باشد و انتشارات قانون یار آن را منتشر کرده است.نویسنده در این کتاب یکی از مراجع اداری مهم را که به اختلافات و اشتباهات ثبتی رسیدگی می نماید، مورد بررسی قرار داده است. این مرجع اداری، هیات نظارت است.
هیات نظارت در ماده 6 اصلاحی قانون ثبت به شرح زیر پیش بینی شده است: برای رسیدگی به کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبت اسناد و املاک در مقر هر دادگاه استان (درحال حاضراداره کل ثبت استان) هیاتی به نام هیات نظارت مرکب از رئیس ثبت استان یا قائم مقام او دو نفر از قضات دادگاه استان (درحال حاضر قضات دادگاه تجدید نظر) به انتخاب وزیر دادگستری (در حال حاضر به انتخاب رییس قوه قضاییه) تشکیل می شود.

هیات مزبور به کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبتی در حوزه قضایی استان رسیدگی می نماید. برای این هیات یک عضو علی البدل از قضات دادگستری یا کارمندان ثبت مرکز استان از طرف وزیر دادگستری (در حال حاضر از طرف رییس قوه قضاییه) تعیین خواهد شد.

گزیده کتاب رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اصلاح درخواست

ماده 6 قانون ثبت در این باره مقرر می دارد (برای رسیدگی به کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبت اسناد و املاک، مقر هر دادگاه استان، هیاتی به نام هیات نظارت مرکب از رئیس ثبت استان یا قائم مقام او و دو نفر از قضات دادگاه استان به انتخاب وزیر دادگستری تشکیل می شود.

هیات مزبور به کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبتی در حوزه قضایی استان رسیدگی می نماید.برای هیات یک عضو علی البدل از قضات دادگستری یا کارمندان ثبت مرکز استان از طرف وزیر دادگستری تعیین خواهد شد.) در بند (غ) ماده 1 آیین اجرای مفاد اسناد رسمی مصوب 1378 نیز، راجع به هیات نظارت آمده است (هیاتی است مرکب از مدیرکل ثبت استان یا قائم مقام او و دونفر از قضات دادگاه تجدید نظر به انتخاب رئیس قوه قضاییه که به کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبتی در حوزه قضایی استان رسیدگی می نماید.)

صفحات کتاب :
118
کنگره :
‏‫‬‭KMH56‏‏‫‭/ق17ر7 1396
دیویی :
‏‫‬‭346/550438
کتابشناسی ملی :
4722820
شابک :
978-600-8796-40-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه رفع اختلاف و تعیین تکلیف و اسلاح درخواست