کتاب پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس

زندگینامه داستانی سردار سرتیپ شهید حاج درویش شریفی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس 

کتاب پرواز 33 فرانکفورت قدس، داستان زندگی سرتیپ شهید حاج‌درویش شریفی، از فرماندهان سپاه قدس است که توسط مصطفی رضایی به نگارش درآمده است و در انتشارات حماسه یاران منتشر شده است. موضوع و نگارش کتاب به گونه‌ای است که کشش موضوعی برای خواننده ایجاد می‌کند و خواننده از آن لذت می‌برد.

پرواز 33 فرانکفورت قدس زندگینامه جوانی است که در ۲۵ سالگی برای یادگیری تعمیر ماشین‌های خارجی به آلمان مهاجرت می‌کند و در طول چهار ماهی که در آلمان زندگی می‌کند، سبکی از زندگی دنیای غرب را می‌بیند. در این گیرودار خود گمشده‌اش را پیدا می‌کند و به کشور باز می‌گردد و در اتفاقات و حوادث شهر و کشور خود به شخصیتی مؤثر تبدیل می‌شود. عدد ۳۳ فاصله زمانی تحول این شخصیت تا شهادت ایشان است.

شهید درویش شریفی یکی از موسسان سپاه لامرد که به عنوان فرمانده آغاز به کار کرد، در دوران دفاع مقدس در علمیات رمضان از ناحیه کمر مجروح شد. وی در سال ۱۳۸۹ به دست دشمنان در لامرد ترور شد و به شهادت رسید. داستان حاضر که تلاش نموده گوشه‌­ای از شخصیت او را به تصویر بکشد، با تکیه بر عناصر واقعی، مورد بازسازی قرار گرفته است.

گزیده کتاب پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس 

فرمانده اسرائیلی همچنان داشت به نیروهایش روحیه می‌داد که موشک دوش پرتاب حزب‌الله، تانک پیش قراول ستون پیاده را هدف قرار داد. کماندوهای گولانی که دندان‌هایشان از ترس به هم می‌خورد، دیوانه‌وار شروع به تیراندازی کور کردند. لوله تانک‌های 360 درجه، اطراف را زیرورو کرد؛ اما خبری از نیروهای حزب‌الله نبود. 
با انهدام اولین تانک، مسیر پیشروی نیروها مسدود شد. بلدوزرهای زرهی اسرائیلی برای باز کردن مسیر، وارد عمل شدند که موشک دوم این بار بلدوزر را به هوا فرستاد. نیروهایی که پشت سر بلدوزر در حال پیشروی بودند، اسلحه‌هایشان را روی زمین گذاشتند و به سمت دره‌های شیب‌دار اطراف فرار کردند. صدای فرمانده اسرائیلی که نیروهایش را تهدید به اعدام می‌کرد، در فضا پیچیده بود: «شما لیاقت آب دهن یه میمون مرده رو هم ندارید!» 

 

سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
157
کنگره :
‏‫‭PIR۸۳۴۵ ‬‬
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲ ‬‬
کتابشناسی ملی :
9515656
شابک :
۹۷۸۶۲۲۸۱۱۹۱۱۳

کتاب های مشابه پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس