کتاب مسافر انارستان

زندگی‌نامه داستانی شهید عبدالنبی یحیایی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسافر انارستان

کتاب مسافر انارستان اثر لیلا خجسته‌راد در انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

مسافر انارستان داستان زندگی شهید عبدالنبی یحیایی است؛ شهیدی روستازاده، چوپان، ساده‌دل، خوش‌صدا و باکرامت از اهالی تنگ ارم در استان بوشهر که در خانواده‌ای دیندار، در یکی از روستاهای دورافتاده‌ی برازجان به نام انارستان متولد می‌شود. او از کودکی زیر نظر پدربزرگ صاحبدل و متدینی به نام حاج هرمز رشد می‌کند و با طبیعت زیبای اطراف روستا، کوه‌های تو در تو، درختان بادام کوهی، نخلستان‌ها و … خو می‌گیرد. حاج هرمز و پسرانش همگی به کار گله‌داری مشغولند و از این رو، عبدالنبی هم از همان کودکی به کار چوپانی می‌پردازد و روزگارش در کوه و صحرا می‌گذرد. اما آنچه او را از بقیه‌ی چوپان‌ها متفاوت می‌کند، قابلیت او در خواندن است... این کتاب با قلمی روان و صمیمی براساس خاطرات خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید به رشته تحریر در آمده است.

گزیده کتاب مسافر انارستان

جهان‌بخش، دیلمی زیر سیمان پایین قبر انداخت و آن را بلند کرد. همین باعث شد چشمش به حفره ای بیفتد. سرش را نزدیک برد و دید سه سنگِ  لحد فرو رفته. سرش را که پایین‌تر برد، یک آن بوی خوش‌عطری به مشامش خورد. کریم را صدا زد: «کریم! بیا ببین.»
کریم و حسین هر دو آمدند جلو و آن‌ها هم متوجه آن عطر خوش شدند. هر سه ماندند چه کنند. عبدالکریم داشت با خودش فکر می کرد وقتی جنازه را آوردند، این بوی عطر را نداشت...

شابک :
۹۷۸۶۰۰۷۸۷۴۸۴۴
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
285
کنگره :
‏‫DSR۱۶۲۶‮‬
دیویی :
‏‫۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲‮‬
کتابشناسی ملی :
8909263

کتاب های مشابه مسافر انارستان