نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی (جلد اول)

کتاب زندگی (جلد اول) به قلم دکتر حمید حبشی از مجموعه «کتاب زندگی» است که در نشر معارف به چاپ و نشر رسیده است؛ کتاب زندگی را می‌توانیم به عنوان یک اثر به جهت تحکیم روابط خانوادگی و بنیان خانواده بشناسیم

این اثر به مباحثی از قبیل مدیریت روابط خانواده، بنیان های روانی زن و مرد، تکیه گاهی مرد و تکیه خواهی زن، اقتدار مرد، شناخت عوامل اقتدار شکنانه و ... می پردازد.

 

کتاب زندگی از دکتر حبشی

بخشی از متن کتاب زندگی (جلد اول)

در دین مقدس اسلام، وحدت، یک اصل اساسی است از ذات مقدس باری تعالی -که اصل و مظهر وحدت و یکتایی است- بگیرید، تا آثار این وحدت که توجه همۀ عالم وجود، به سمت آن مرکز عظیم و عالی است -«کُلٌّ إِلَیْنا راجِعُونَ»- و همه به سمت ذات مقدس پروردگار حرکت می کنند: «إِلَی اللَّهِ الْمَصیرُ».

حرکت آفرینش به سمت وجود مقدس باری تعالی عزّ شأنه است. در بینش اسلامی، حرکت و صیرورت انسان و بقیۀ موجودات آفرینش، به سمت پروردگار است.
یعنی با وجود اینکه اجناس و انواع، مختلف است؛ انگیزه ها، به ظاهر مختلف است؛ جاهای جغرافیایی، گوناگون و مختلف است و عناصر تشکیل دهندۀ موجودات، با یکدیگر تفاوت دارد، اما علی رغم این تنوع ظاهری، همۀ آفرینش، مثل کاروانی است که به طرف یک مقصد حرکت می کند و آن مقصد، خداست.

سعادت هر انسانی این است که این مقصد را بشناسد و رفتار اختیاری خود را با آن تطبیق کند. بدبختی و روسیاهی هر انسان در این است که این مقصد را نشناسد و رفتار فردی و احساسات و عملکرد او، در جهت این حرکت عمومی و یکسان و جهان شمول قرار نگیرد، که ضربه اش را هم خواهد خورد. اساس جهان بینی و تفکر و تصور اسلامی از عالم وجود، چنین وحدتی است.

به ادعاها و انگیزه های ظاهری و کج فهمی و بدفهمی انسان های ناقص و قاصر نگاه نکنید. همۀ عالم وجود، مثل رودخانه و شطّی جاری، به طرف یک نقطه حرکت می کند و به یک سمت راه می بَرد.
هنر بزرگ پیامبران الهی این است که این غایت قصوی و این مقصد اعلی را به بشر معرفی کنند و بشناسانند، راه را نشان دهند و بگویند که صراط مستقیم، یعنی صراط الی الله. و بفهمانند که هرچه از قوای انسانی در اختیار اوست -عقل، احساسات، حواس ظاهری، توانایی، دست ، پا، چشم و نعمت هایی که در طبیعت است- همه و همه وسایلی هستند برای اینکه انسان بتواند راحت تر این راه را طی کند.
بهترین انسان ها، آن انسانی است که این راه، یعنی راه خدا و هدف عالم وجود را می شناسد -که هدف خلقت هم همین است- و از نیروهای خود و طبیعت برای رسیدن به این راه استفاده می کند.

 

کتاب زندگی دکتر حبشی را چه کسانی باید بخوانند

کتاب زندگی دکتر حبشی مناسب افرادی است که به خواندن کتب دینی و مسائل مربوط به خانواده علاقه مند هستند

 

فهرست مطالب کتاب کتاب زندگی

1. مدیریت روابط خانواده
2. از مالکیت به امانت داری
3. بنیان های روانی زن و مرد
4. اقتدار
5. شناخت عوامل اقتدارشکنانه
6. سطح و عمق در زن و مرد

 

دانلود و خرید کتاب زندگی دکتر حبشی (pdf و چاپی)


در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf زندگی دکتر حبشی و کتاب چاپی زندگی دکتر حبشی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت خریداری کنید.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
611
کنگره :
‏‫‭HQ743‬‬
دیویی :
‏‫‭306/85‬‬
کتابشناسی ملی :
7610762
شابک :
978-600-441-351-0

کتاب های مشابه کتاب زندگی (جلد اول)