کتاب تفسیر توفان pdf

گفت و گو با شاعران معاصر درباره ی شعر مقاومت اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر توفان

کتاب تفسیر توفان، دربردارنده گفت وگوهایی با شاعران معاصر، با موضوع «شعر مقاومت» است. شعر مقاومت همواره برای تحریک مردم و ترغیب آن ها به قیام و مبارزه علیه هر گونه بی عدالتی، بیداد و ظلم و توهین به اعتقادات و باورهای دینی و انسانی سروده می شود. شعر مقاومت اسلامی شعر مکتب اعتراض و انتظار آمدن مصلح کل است. تأمل و تحقیق در حوزه «شعر و ادبیات مقاومت و تبیین ابعاد گوناگون آن؛ هدف از انجام گفت وگوها و مصاحبه با شاعران معاصر در خصوص «شعر مقاومت» است.

 مقاومت بین المللی اسلامی و ویژگی شعر مقاومت اسلامی، رسالت شاعران معاصر در عرصه شعر مقاومت، تأثیر پیروزی انقلاب در تقویت شعر مقاومت، درون مایه های شعر مقاومت، راه های تقویت و گسترش و ترویج جویان شعر مقاومت در ایران و جهان اسلام، وجوه مشترک شعر مقاومت اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی و نقش رسانه های استکباری در جهت به انحراف کشاندن موج بیداری اسلامی و نقش شاعران در پیشگیری از انحراف و... موضوعات مطرح شده با شاعران معاصر است.

گزیده کتاب تفسیر توفان

شعر مقاومت اسلامی همواره مردم را به بیداری و برخاستن از خواب گران و آگاه شدن از وضع روزگار و شناخت دشمن و موقعیت خود و شناخت فرصت ها و ضعف و قوت ها ترغیب کرده است، زیرا یک اصل اسلامی داریم که تا کسی عوض نشود، نمی تواند قوم و جامعه را تغییر دهد.

شعر مقاومت همواره برای تحریک مردم و ترغیب آن ها به قیام و مبارزه، چهره ی فقر و پریشانی و بی عدالتی را به خوبی ترسیم کرده است. شعر مقاومت اسلامی بر پایه ی ارزش ها و پاسداری از شرف انسانی است، ندای حق طلبی است و فریاد دادجویی مثل شعرهای زمان دفاع مقدس است، بنابراین اول رنگ و بوی آئینی دارد و بعد به پرخاشگری و دعوت به قیام و جهاد می پردازد. شعر مقاومت اسلامی شعر مکتب اعتراض است، شعر انتظار آمدن مصلح کل است، بنابراین می خواهد در خدمت اهداف آن مصلح باشد.

کتابشناسی ملی :
2955342
شابک :
978-600-5182-93-4
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
267
کنگره :
PIR3811‭‮‬‏‫‭/‮الف‬5ت7 1391‭‮‬
دیویی :
8‮فا‬1/6209

کتاب های مشابه تفسیر توفان