کتاب مهدویت آرمان آسمانی (چاپی و pdf)

بهائی پژوهی (جلد ششم)

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهدویت آرمان آسمانی

در کتاب مهدویت آرمان آسمانی از مجموعه بهایی‌پژوهی، نخست از بزرگی و عظمت این عقیده یاد می‌کنیم و سپس از کسانی سخن به میان می‌آوریم که بیش از ۱۶۰ سال است با این آرمان و عقیده به جنگ برخاسته‌اند و تمام تلاش خویش را به کار گرفته و می‌گیرند تا جوامع شیعی و مسلمان را از این باور بالنده، تهی کنند. مخاطب اصلی کتاب مهدویت آرمان آسمانی، مسلمانان و شیعیانی‌اند که باور به مهدویت از ضروریات اعتقادات آنان است. 

گزیده کتاب مهدویت آرمان آسمانی

مهدویّت در اسلام

قرآن، به روشنی، از فیروزی و فراگیری اسلام، به عنوان آخرین آیین آسمانی یاد کرده است: خداوند کسی است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن دین حق را بر تمامی ادیان چیره گرداند؛ هر چند مشرکان را خوش نیاید.  بر اساس آموز ه های قرآن و سنتّ نبوی، عقیده به ظهور مهدی، از ضروریاّت اعتقادات اسلامی است.جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که رسول خدا فرمود: هر کس قیام مهدی را انکار کند، هر آینه، به آن چه؛ بر محمّد نازل شده، کافر شده است. 

دو گروه اصلی و بزرگ مسلمانان، شیعه و سنیّ، درباره ی قیام جهانی حضرت مهدی علیه السام اتقّاق نظر دارند. هر دو گروه در ضرورت ظهور مهدی و حتمی بودن آن، مضمون یک سانی را از رسول خدا نقل می کنند که فرمود: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می کند تا مردی از اهل بیت مرا برانگیزد. او هم نام و هم کنیه ی من است و زمین را همان گونه که از بیداد و ستم پر شده است، از عدل و داد می آکند.

صفحات کتاب :
72
کنگره :
BP224‏‫‬‭‬‭/م8765 1389
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
2‎0‎0‎6‎9‎5‎9
شابک :
9786005637045
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مهدویت آرمان آسمانی