امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
50,000
15%
42,500
نظر شما چیست؟

کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، نوشته ی نویسنده معروف فرانسوی ژول ورن می باشد. این رمان نوجوانانه توسط حمیدرضا عرفانی فر ترجمه و به وسیله انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا

ژول ورن، همانند پدرش برای تحصیل در رشته حقوق به پاریس رفت خیلی زود فهمید که استعداد اصلی او در نویسندگی است. این موهبت باعث شد به عنوان نویسنده ای که داستان های هیجان انگیز و عجیب و غریب می نویسد، معروف شود. برخی از این داستان ها در مورد استفاده از فن آوری های همان روزگار است، مانند رمان های پنج روز در یک بالون و دور دنیا در هشتاد روز؛ اما آن چه ژول ورن را واقعاً برجسته کرد، تخیلات فانتزی او درباره پیشرفت های بالقوه فن آوری بود. خلاقیت های فوق العاده او در بسیاری از جهات بر پایه درک عمیقش از علم و شیوه پیشرفت آن بود.
غالب داستان های ژول ورن، ماجراجویی سرگرم کننده و دارای تخیلات قوی هستند که در جهانی جذاب، خطرناک و هیجان انگیز رخ می دهند.
20000هزار فرسنگ زیر دریا ماجرای گروه تحقیقاتی است که به اعماق اقیانوس سفر می کنند. از کتاب فیلمی نیز اقتباس شده که در زمان خود ببندگان زیادی داشته است. 

خلاصه کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا

ژول ورن، رمان علمی تخیلی خود، ۲۰۰۰۰ فرسنگ زیر دریا را در سال ۱۸۷۰ به زبان فرانسوی منتشر کرد. بسیاری او را به واسطه پیشگام بودنش در نگارش چنین رمان هایی پدر داستان علمی تخیلی جهان می دانند. خلاصه ای از این کتاب بدین گونه است:

یک هیولای مرموز در اقیانوس ها ترس و وحشت زیادی به بار آورده است. این موجود ناشناخته آدم ها و کشتی های بزرگ و کوچک زیادی را از بین برده است. هیچ دریایی در سراسر جهان از شر او در امان نیست. او هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را نابود می کند. دولت آمریکا سریعاً گروهی از متخصصین با تجربه را برای ردیابی و نابود کردن این هیولا اعزام می کند. پروفسور پیر آروناکس، زیست شناس دریایی؛ کونسی دستیار وفادار او و ندلند استاد پرتاب نیزه کانادایی در این سفر شکاری همراه هستند. این سه نفر با کشتی «ابراهام لینکلن» به تعقیب هیولا می روند. اما آیا موفق می شوند؟ آن هیولا چگونه موجودی است؟

برشی از متن کتاب

-پروفسور، حالا باید یه چیز خیلی جالب بهتون نشون بدم. منبع تأمین انرژی ناتیلوس.
-باید بگم این موضوع برای من یه معما بود.
-این نیرو الکتریسیته است. نیرویی قدرتمند که هر استفاده ای می شه ازش کرد، کشتی من تحت سلطه این نیروست. کشتی رو روشن و گرم نگه می داره. این نیرو روح وسیله مکانیکی منه.
-اما کاپیتان، توانایی الکتریسیته خیلی محدوده. قدرت کم نیروی الکتریسیته، با سرعت زیاد ناتیلوس جور در نمیاد.
-این الکتریسیته از نوع الکتریسیته تولید شده با توربین نیست. خود دریا منبع الکتریسیته منه. من از آب شور سدیم استخراج می کنم و با جیوه مخلوط می کنم. جیوه مصرف نمی شه فقط سدیم مصرف می شه که اونم توی دریا پره. 
-چیزی که می بینم رو باور نمی کنم. نیمو فقط با استفاده از دریا نیروی الکتریسیته تولید می کنه! کاپیتان، این دانش می تونه زندگی بشر رو متحول کنه. شما باید این علم رو با تمام جهان در میون بذارید، حتما معروف می شید.
-نه، این علم، همراه همه چیزای این کشتی بین من و خدمه کشتی می مونه... و همین طور شما که مهمونای من هستید.
...
اسم من پیر آروناکس است. من دانشمند و زیست شناس دریایی هستم. من بیشتر عمرم را روی دریاها مطالعه کرده ام و می دانم که هیچ هیولای دریایی ای وجود ندارد. مسلما چیزی که صدها فوت طول و عرض داشته باشد، یا قدرتی داشته باشد که بتواند یک کشتی را سوراخ کند وجود ندارد.
-بکشید. باد خیلی شدیده.
همان موقع فکر کردم ممکن است پاگذاشتن به ارشه اشتباه باشد. در طول این سفر من همه این ها را می دانستم. اما گاهی اوقات.... صدایی می شنیدم....در تاریک ترین وقت شب.... از زیر تختم....
آررونااکس!!!

خرید کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا

نسخه ی چاپی بیست هزار فرسنگ زیر دریا را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

نویسنده کتاب

ژول گابریل ،ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه متولد شد. وی در طی ۷۷ سال، فعالیت به عنوان یک نویسنده شگفت انگیز خالق شخصیت هایی شد که در سراسر جهان مشهور شدند. بعد از مرگش نیز آثار او همچنان به خوبی مطرح می شوند. او به عنوان پدر داستان علمی تخیلی شناخته شده است.
ژول ورن وقتی با نویسنده، معروف الکساندر دوما در فرانسه ملاقات کرد به شدت تشویق شد تا استعداد نویسندگی خود را دنبال کند. ورن چندین نمایشنامه بین سال های ۱۸۵۱ و ۱۸۶۱ نوشت. در همین زمان با هونورین فرایس آشنا شد و با او ازدواج کرد در سال های بعدی روی رمان تمرکز کرد و اولین کتاب مشهورش سفر به مرکز زمین را در سال ۱۸۶۴ منتشر کرد. پیش بینی های بزرگی مانند خودروهای گازی، آسمان خراش ها، زیر دریایی ها، سفر به ماه و قطارهای فوق سریع توسط ژول ورن، در واقع زمینه ای برای اعتقاد به این مسئله شد که هرچه یک نفر قادر به تصور آن باشد دیگران قادر به دستیابی به آن خواهند بود. او همچنین به درستی پیش‌بینی کرد که روزی پیشرفت های فن‌آوری منجر به تولید سلاح های کشتار جمعی خواهد شد.
ژول ورن در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۰۵ درگذشت. در میان دلایلی که خواندن آثار او را توجیه می کنند، یک دلیل قطعی وجود دارد: در حالی که داستان های او در مورد آینده محدوده وسیعی از دقت های بسیار زیاد گرفته تا حدس و گمان های خیال انگیز را در بر می گیرند، همگی ماجراجویی هایی سرگرم کننده در جهانی هستند که از جهان فعلی ما خیلی دور نیست، اما جذاب خطرناک و هیجان انگیز است.

دانلود کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا

نسخه ی الکترونیک کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود، آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب 20000 هزار فرسنگ زیر دریا

مشخصات کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: ژول ورن
مترجم:  حمیدرضا عرفانی فر
تعداد صفحه: 68
موضوع: رمان خارجی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

کتابشناسی ملی :
۵۶۳۸۷۲۰
شابک :
9786008460985
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
68
کنگره :
PQ۲۵۰۷‭‬ ‭/ب۹۱۳۹۸
دیویی :
[ج] 843/8

کتاب های مشابه 20000 فرسنگ زیر دریا