کتاب وصیت نامه الهی-سیاسی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)

امتیاز
5 / 3.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
10,000
نظر شما چیست؟

معرفی وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی

مقام معظم رهبری: اگر امام نیست، خدای او، راه او، رهنمودهای او و انگشت نورانی اشاره‌های او که ما را به راه راست هدایت می‌کرد، هست و مهم این است که ما کار بزرگ امام را بشناسیم و قدر بدانیم. امام خمینی نگارش وصیتنامۀ سیاسی الهی خویش را که در حقیقت پیام جاوید ایشان و خلاصۀ همه وصایا و پیام‌های زندگی پربرکتشان می‌باشد در تاریخ 26 بهمن 1361 به پایان رسانده و نسخه‌ای از آن را طی پیامی به تاریخ 22 تیرماه 1362 به صورت لاک و مهر شده نزد خبرگان اولین دورۀ مجلس خبرگان رهبری به امانت سپردند.

امام خمینی در سال‌های بعد، وصیتنامه را مورد بازبینی قرار داده و با انجام تغییراتی در آن، دو نسخه از متن اصلاحی را که بر روی پاکت آن‌ها به خط ایشان نوشته شده است: «متن وصیتنامۀ سیاسی الهی اینجانب جهت نگهداری در مجلس خبرگان و آستان قدس رضوی» برای تحویل به مراکز مذکور به نمایندگان خویش سپردند.

گزیده وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی

ملّت ما بلکه ملّت‌های اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان -که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند- درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایت‌کارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به ریاست و مَطامع پَست خود، دوست و دشمن را نمی‌شناسند و در رأس آنان، آمریکا - این تروریست بالذّات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده - و هم‌پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مَطامع خود، جنایاتی مرتکب می‌شود که قلم‌ها از نوشتن و زبان‌ها از گفتن آن شرم دارند و خیال ابلهانه «اسرائیل بزرگ »آنان را به هر جنایتی می‌کشاند و ملّت‌های اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند که دشمنان آنها حسین اُردنی- این جنایت پیشه دوره گرد- و حسن و حسنی مبارک هم آخور با اسرائیل جنایت‌کارند و در راه خدمت به آمریکا و اسرائیل از هیچ خیانتی به ملّت‌های خود رویگردان نیستند.

و ما مفتخریم که دشمن ما صدام عَفْلَقی است که دوست و دشمن او را به جنایت‌کاری و نقض حقوق بین المللی و حقوق بشر می‌شناسند و همه می‌دانند که خیانت‌کاری او به ملّت مظلوم عراق و شیخ‌نشینان خلیج، کمتر از خیانت به ملّت ایران نباشد.

و ما و ملّت‌های مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغات جهانی، ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرت‌های جنایتکار دستور می‌دهند متّهم می‌کنند. کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه آمریکا با همه ادّعاهایش و همه ساز و برگ‌های جنگی‌اش و آن همه دولت‌های سرسپرده‌اش و به دست داشتن ثروت‌های بی‌پایانِ ملّت‌های مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه‌های گروهی، در مقابل ملّت غیور ایران و کشور حضرت بقیه الله - اَرواحِنا لِمَقْدَمِهِ الفَداء- آن چنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به که متوسّل شود! و رو به هر کس می‌کند جواب رد می‌شنود! و این نیست جز به مددهای غیبی حضرت باری تعالی - جَلَّتْ عَظِمَتُهُ که ملّت‌ها را به ویژه ملّت ایران اسلامی را بیدار نموده و از ظلمات ستم شاهی به نور اسلام هدایت نموده.

صفحات کتاب :
80
کنگره :
‫DSR1574‭‬ ‭/و6‫‬‮‭‭1390‮الف
دیویی :
‫‭955/0842
کتابشناسی ملی :
2343974
شابک :
978-964-202-157-4
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه وصیت نامه الهی-سیاسی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)