نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دنیایت را تغییر بده

اگر تغییر امکان‌پذیر است، چرا ما برای تغییر دنیای خود کار بیشتری نکنیم. لائوتسه، فیلسوف چینی، گفته است: «اگر جهت خود را تغییر ندهیم، به همان جایی می‌رسیم که به طرفش می‌رویم». واقعیت این است که اکثر ما منتظریم شخص دیگری برای مشکلاتی که 

شاهدش هستیم، دست‌به‌کار شود. ما تغییر را می‌خواهیم، اما امیدواریم که شخص دیگری در جایی دیگر، کاری دراین‌باره بکند.

کتاب «دنیایت را تغییر بده» حاصل همکاری جان سی ماکسول و راب هاسکینز می‌باشد که توسط شراره معصومی به فارسی ترجمه و انتشارات نسل نواندیش روانه‌ی بازار کتاب کرده است. نویسندگان در این کتاب به شما می‌گویند که ایجاد تغییر و تحول برای هر کسی، در هر کجا امکان‌پذیر است، این کتاب همچون یک نقشه راه به شما کمک می‌کند تا هر تغییری که آرزویش را دارید، در زندگی خودتان و دیگران به وجود بیاورید. مهم نیست که چند سال دارید، چقدر در زندگی تجربه کسب کرده‌اید، چه کارهای بزرگ یا مهمی انجام داده‌اید و کجای این جهان زندگی می‌کنید؛ هیچ وقت برای تغییر دیر نیست!

کتاب «دنیایت را تغییر بده» در نه فصل نوشته شده است. در فصل اول به شما می‌آموزند چه چیزهایی لازم است در جهان تغییر کند و شما کدامشان را باید انتخاب کنید. سپس در فصل دوم یاد می‌گیرید که چطور کاتالیزوری برای تغییر شوید. در فصل سوم و چهارم لزوم همکاری با دیگران را برایتان توضیح می‌دهند و در فصل پنجم ضرورت عوض کردن ارزش‌ها برای ایجاد تغییرات. دو نویسنده در فصل ششم از تجربیات خودشان می‌گویند و خاطرنشان می‌کنند که باید بتوانید یک گروه را، ولو کوچک، پشت یک میز جمع کنید و میزهای تحول تشکیل دهید. فصل هفتم نحوه‌ی سنجش و ارزیابی مسیرتان را به شما می‌آموزد. فصل هشتم راه‌های گفت‌وگوی مؤثر با دیگران را نشان می‌دهد و در نهایت در فصل نهم، به طور خلاصه نقشه‌راهی برای تحول و دگرگونی در اختیار شما می‌گذارد.

گزیده کتاب دنیایت را تغییر بده

کاتالیزور تغییر شدن به چه معنی است؟ متداول‌ترین تعریف این کلمه در شیمی آمده است. در شیمی، کاتالیزور ماده‌ای است که سرعت یک واکنش شیمیایی را افزایش می‌دهد، اما وقتی من و راب کلمه کاتالیزور را به کار می‌بریم، شخصی را توصیف می‌کنیم که ازطریق افکار، اعمال و نفوذش، تغییری مثبت در دنیای خودش ایجاد می‌کند.وقتی نوبت به ایجاد تفاوتی مثبت در دنیا می‌رسد، تغییر فقط زمانی رخ می‌دهد که یک نفر در جایی مسئولیت تغییر خودش را بر عهده می‌گیرد و به دیگران هم کمک می‌کند تا تغییر کنند. بدون اینکه کسی دست به  عمل بزند، تغییری رخ نخواهد داد.

صفحات کتاب :
257
کنگره :
‏‫‭BF۶۳۷‬‬
دیویی :
‏‫‭۱۵۸‬‬
کتابشناسی ملی :
8991259
شابک :
978-622-220-822-6‬‬‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه دنیایت را تغییر بده