کتاب مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور

بهروز خاکساری در کتاب مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور، به بیان و بررسی و ارزیابی مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور می‌پردازد. اعاده دادرسی به مثابه یکی از طریق فوق العاده اعتراض به احکام قلمداد می‌گردد که رسیدگی دوباره به دعوا را نزد مرجع صادر کننده حکم مورد درخواست اعاده دادرسی امکان‌پذیر می‌نماید.

اعاده دادرسی در عرف قانون روشی فوق العاده است که محکوم علیه در موارد معینه تمامی احکام قطعی دارای جهات معین و مشخص قانونی را که از محاکم بدوی و تجدید نظر صادر شده را فسخ می‌نماید و این کار در محکمه صادره‌کننده حکم صورت می‌گیرد عملی که خلاف قاعده عمومی دادرسی است. در کتاب مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور خواهیم خواند که دیوان عدالت اداری بر اساس قانون جدید تشکیلات و آیین دادرسی 1392 مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش سوم خود تحت عنوان اعاده دادرسی از ماده 98 تا 106 را به آن اختصاص داده است.

گزیده کتاب مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور

از آنجا که اعاده دادرسی یکی از طرق فوق العاده شکایت از احکام دادگاه هاست و دادگاهها و احکام و آراء صادره از آن ها نیز بسیار متنوع هستند روزانه رسیدگی به این طریق شکایات در دادگستری های ایران بسیار مرسوم گردیده است و از طرفی قانون گذار اصلی را بر قطعیت احکام گذاشته و سعی دارد که بالاخره آراء دادگاه ها در یک مرحله ایی از رسیدگی قطعی شده تا بدین وسیله احقاق حق و اجرای عدالت دائم متزلزل نبوده و خطر سقوط احکام و تغییر و تحول آن، مراجعین به دادگستری را تهدید نکند.

لذا موضوع اعاده دادرسی و به خصوصی در امور مدنی به دلیل گسترش و توسعه موضوع اهمیت بسزایی داشته و ضرورت پژوهش و تفحص درباره آن و روشن  نمودن راه های درخواست و چگونگی درخواست و طرح دعوی آن بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
‏‫‬‭KMH۸۵۴/۷‏‫‬‭/خ۲م۷ ۱۳۹۶
دیویی :
346/55029‬
کتابشناسی ملی :
4715713
شابک :
978-600-8796-30-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مقایسه تطبیقی اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور