امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فروزندگی فرهنگی

علی نوازنی در کتاب فروزندگی فرهنگی به شفاف‌سازی فرهنگ و این‌که چه عواملی مستقیم و یا غیر مستقیم بر شکل‌گیری فرهنگ یک جامعه اثر گذار است می‌پردازد. با مطالعه اثر فوق می‌توان به معنای واقعی و جادویی فرهنگ پی برد.

فرهنگ نقش مهمی در شکل‌دهی رفتار اجتماعی ایفا می‌کند فرهنگ است که به افراد دیکته می‌کند که چه چیز را یاد بگیرند و چگونه رفتار نمایند، فرهنگ هم‌چنین آرمان‌ها ایده‌آل‌ها و آرزوهای جوامع انسانی را شکل می‌دهد؛ از این‌رو می‌توان گفت که در واقع اهداف اجتماعی در بستر فرهنگ جامعه شکل می‌گیرند.

گزیده کتاب فروزندگی فرهنگی

فرهنگ و نمادها
نماد (symbol) چیزی است که با برخی از معانی یا مفاهیم وسیع‌تر پیوندهای آگاهانه یا نا آگاهانه‌ای نمایان می‌سازد هر نماد هم بر یک شکل ملموس و هم بر معنای وسیع‌تری که با آن شکل مرتبط است دلالت دارد؛ برای مثال معمولا شکل یک پرنده سفید با شاخه‌ای از درخت زیتون بر منقار به مثابه نماد صلح شناخته می‌شود، شکل ملموس این نماد شکل "پرنده است و معنای ماورای این شکل همان صلح است.

نکته مهمی که درباره نمادها مطرح می‌شود آن است که یک نماد ممکن است تداعی کننده مفاهیم و معانی متفاوت یا حتی متضادی باشد. برای مثال نماد شرکت مرسدس بنز" در عین حال که ممکن است معرف کیفیت برتر یا استحکام یا اعتبار یک خودروی آلمانی باشد احتمال دارد مفهوم فاصله طبقاتی و فقر و ثروت را تداعی نماید.

دیویی :
۳۰۶‬‬
کتابشناسی ملی :
۹۵۵۵۷۴۴
شابک :
978-622-8001-43-2
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
288
کنگره :
HM۶۲۱

کتاب های مشابه فروزندگی فرهنگی