نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آسیب شناسی و همه گیرشناسی بیماری های جانوران آبزی برای دامپزشکان

کتاب آسیب شناسی و همه گیرشناسی بیماری های جانوران آبزی برای دامپزشکان نوشته لورا اوردس، کریس والستر و جولیوس تپراست که در انتشارات دانشگاه تهران تهیه و به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر، برای دامپزشکان به دو بخش تقسیم شده است. در بخش اول، آسیب شناسی بیماری جانوران آبزی با گروه بندی تاکسونومیک؛ بی مهرگان، ماهیان، دوزیستان، خزندگان، پستانداران و پرندگان، هم در طبیعت و هم در شرایط اسارت (پرورش) توسط نویسندگان برجسته مورد بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، استفاده عملی از اصول همه گیرشناسی و مفاهیم اساسی اقتصاد سلامت جانوران مورد بحث قرار گرفته است که به دامپزشکان در تفسیر نتایج آزمایش، تدوین طرح امنیت زیستی و بحث در زمینه درمان های مناسب و غیره کمک می کند.

گزیده کتاب آسیب شناسی و همه گیرشناسی بیماری های جانوران آبزی برای دامپزشکان

شاخه پوریفرا گروه متنوعی از جانوران باستانی و تمایز نیافته از نظر تشریحی (آناتومیکی)است که معمولا به آن‌ها اسفنج می گویند. تا اواسط قرن 18، اسفنج ها به عنوان گیاهان طبقه بندی می شدند. اسفنج ها در آثار فسیلی از دوران پرکامبرین(بیش از 600 میلیون سال پیش)وجود داشته و مهم ترین عوامل سازنده صخره های دریایی در دوران پالئوزوئیک و مزوزوئیک بوده اند.

تمام اعضای این شاخه فاقد اندام های مشخصی هستند و سلول های بافت همبند تمایزیافته عملکردهای زیستی لازم را انجام می دهند. سیستم منحصربه فرد مجاری آب، حمل و انتقال غذا، گام ها و مواد زائد را در این جانداران تسهیل می کند. تقریبا تمام گونه های این شاخه بی پایه (چسبیده) و بیشتر آن‌ها دریایی هستند. از حدود 8300 گونه متعلق به بیش از 680 جنس، تنها حدود 3 درصد در آب شیرین یافت می شوند.

اسفنج ها معمولا روی بسترهای سفت در آب های کم عمق یافت می شوند، اگرچه برخی از آن‌ها در بستر نرم یا درعمق زیاد نیز دیده می شوند.

صفحات کتاب :
585
کنگره :
‏‫‬‭SF۹۹۷/۵
دیویی :
‏‫‬‭۶۳۶/۰۸۹‏‫‬‭
کتابشناسی ملی :
۹۴۷۶۸۱۹
شابک :
978-964-0375-59-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آسیب شناسی و همه گیرشناسی بیماری های جانوران آبزی برای دامپزشکان