نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درمان روانپریشی/ راهنمای درمانگری 

کتاب درمان روانپریشی/ راهنمای درمانگری، اثری از نیکولا رایت و جمعی از دیگر همکاران وی می‌باشد که توسط ابوالفضل محمدی، حامد غیاثی، مالک بسطامی‌ کتولی ترجمه و در انتشارات نیوند به چاپ رسیده است.

این کتاب مدل یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد که در آن اصول زیربنایی و جدیدترین فنون درمانِ شناختی ـ رفتاری (CBT) به شکلی خلاقانه، منطقی و مبتنی بر پژوهش، با آخرین دستاوردها در حوزه اصول و فنون ذهن آگاهی، پذیرش و تعهد، و شفقت تلفیق شده است. این تلفیق هنرمندانه، با ایجازی که در تدوین آن مدنظر قرار گرفته، طرحی جامع، مختصر، و کاربردی را پیش‌روی درمانگران این حوزه قرار می‌دهد تا بوسیله آن بتوانند به حوزه‌ای از اختلالات روان‌شناختی و روانپزشکی ورود پیدا کنند که عمدتاً در دایره ادبیات زیست‌شناختی قابل بحث بوده است. نویسندگان این کتاب با تدوین فرم‌ها و دستورالعمل‌های مشخص، راه را برای طیف متنوعی از درمانگران هموار کرده‌اند. کتاب درمان روانپریشی/ راهنمای درمانگری برای کلیه افرادی که با بیماران مبتلا به روانپریشی در فضای درمان مواجه‌اند، یعنی روانپزشکان، روانشناسان، و مددکاران و روان‌پرستاران می‌تواند الهام‌بخش و راهگشا باشد و به آنها کمک می‌کند تا با موضعی مهربانانه، زندگی افراد مبتلا به علائم روانپریشی را با مشارکت خودشان معنادارتر و رضایت‌بخش‌تر کنند. افراد مبتلا به نشانه‌های روانپریشی، در این بستر امن می‌توانند اهداف و ارزش‌های خود را تعریف، تصریح، و پیگیری نمایند و از این طریق توانمندی‌هایی را در خود گسترش دهند تا بوسیله آن در برابر نشانه‌های رنج‌آور روان‌پریشی تاب‌آور باشند.

گزیده کتاب درمان روانپریشی/ راهنمای درمانگری 

روان‌درمانی مثبت‌نگر یک رویکرد درمانی دارای اعتبار تجربی و مبتنی بر توانایی‌ها است که بر توانایی و هیجانات مثبت مراجع برای بهبود معنای زندگی، افزایش بهزیستی و شادکامی تأثیر دارد. رویکرد درمانی مثبت‌نگر برای بهبودی افرادی که تجربه زندگی روان‌پریشانه داشته‌اند، به صورت ضمنی توصیه شده است. رویکرد درمانی مثبت‌نگر اساساً رویکردی توانمندکننده، انگ‌زدا و تصدیق‌کننده است. این رویکرد به جای تمرکز زیاد بر نشانه‌ها، نقایص، هیجان‌های رنج‌آور و آسیب‌شناسی، توانایی‌ها، ویژگی‌ها و منابع را با یکدیگر می‌آمیزد و برای حرکت در جهت اهداف ارزشمند زندگی و افزایش معنای آن، بررشد هیجانات مثبت و لذت‌بخش تأکید دارد. در روان‌درمانی مثبت‌نگر، توانایی‌ها و هیجانات مثبت برای مشارکت، ایجاد اتحاد درمانی سالم و پایه‌ریزی و تمرکز بر درمان ضروری هستند.

سال نشر :
1403
صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫‬‮‭RC۴۸۹
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۱۶/۸۹۱۴۲۵
کتابشناسی ملی :
9014514
شابک :
978-622-6990-12-7

کتاب های مشابه درمان روانپریشی/ راهنمای درمانگری