امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درمان ۲۱ بیماری با ماساژ

کتاب درمان ۲۱ بیماری با ماساژ نوشته نرگس آذین می‌باشد و انتشارات مانیان این کتاب را به چاپ رسانده است. در این کتاب سعی شده است شما را با انواع روش‌های ماساژ آشنا کنند.

ماساژ یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان جسم و روح است. ماساژدرمانی در تمام طول تاریخ در میان فرهنگ‌ها و اقوام و ملت‌های مختلف مرسوم بوده است. نیاکان ما از تأثیرات درمانی ماساژ اطلاعات کافی نداشتند اما از آن استفاده می‌کردند.

برای مثال وقتی عضلات بدن آسیب می‌دید اولین اقدام تکان دادن و مالش عضو ضرب دیده بود. اقوامی و مللی که از ماساژ استفاده می کردند مصری‌ها، چینی‌ها، ژاپنی‌ها، یونانیان و ایرانیان بوده‌اند و از دانشمندان و اطباء قدیمی که از تکنیک ماساژ استفاده می‌کردند به «بقراط » ،« ابوعلی سینا »،« قطب‌الدین شیرازی » می‌توان اشاره کرد.

گزیده کتاب درمان ۲۱ بیماری با ماساژ

تعریف ماساژ و ماساژ درمانی:
کار کردن روی قسم تهای مختلف بدن با استفاده از فشار دست‌ها، انگشت‌ها، آرنج، زانو، پا و یا بعضی ابزارهای مختلف را ماساژ می‌گویند.

آموزش ماساژ
ماساژدرمانی غالباً به عنوان بخشی از طب به صورت جایگزین یا مکمل درمان در نظر گرفته می‌شود. در سال های اخیر با توجه به فواید به اثبات رسیده ماساژ درمانی تعداد مراکز تخصصی ماساژ درمانی به شدت رو به افزایش است.

از تاثیرات ماساژ بر اندام های مختلف بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تاثیرات مثبت ماساژدرمانی بر سیستم عصبی بدن: رفع اختلالاتی نظیر بی خوابی، تنش و سردرد که تحت تاثیر سیستم عصبی بدن هستند .

2-تاثیرات مثبت  ماساژدرمانی بر ماهیچه های بدن: ماساژ روی دستگاه ماهیچه‌ای (عضلانی) تاثیرات مثبت به سزایی دارد هنگامی که ماهیچه ها در اثر ماساژ منقبض می شوند ترشحات سمی دفع خواهند شد. 

صفحات کتاب :
204
کنگره :
‏‫‬‮‭RM۷۲۱‏‫‬‭‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۱۵/۸۲۲
کتابشناسی ملی :
6106272
شابک :
978-622-7026-51-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه درمان 21 بیماری با ماساژ