امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
65,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند اما دختران جسور پیشرفت می‌کنند

کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند اما دختران جسور پیشرفت می‌کنند، اثر کیت وایت؛ با خاطره‌ای از دوران سردبیری نویسنده در یکی از مجلات بزرگ امریکا شروع می‌شود، و رفته‌رفته به اصل موضوع که همان دختر خوب بودن است می‌رسد.

به شما نشان می‌دهد که دختر خوبی بودن چگونه است و ریشه‌های آن را موشکافی می‌کند. پس از آن استراتژی‌هایی کاربردی جهت بازیابی جسارت‌تان به شما ارائه می‌دهد که به تفصیل در فصل‌های سه تا یازده درباره‌ی آن‌ها خواهید خواند.

گزیده کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند اما دختران جسور پیشرفت می‌کنند


چرا دختران خوب سخت‌تر از آنچه باید تلاش می‌کنند
در یکی از مجله‌هایی که ویراستار آن بودم، مدیر یکی از بخش‌ها یک دختر خوب را استخدام کرده بود که نمی‌دانست چه زمانی دست از کار بکشد. هر وقت از او می‌خواستم که پروپوزال را بدهد تا نگاهی به آن بیندازم، داشت آن را جمع‌ و‌ جور می‌کرد، پاسخ استانداردش این بود «دارم تمومش می‌کنم.»

شاید او باهوش بود، شاید با استعداد بود، اما گفتنش غیر ممکن بود، زیرا او از مشکل ناتوانی در تمام کردن امور رنج می‌برد. مورد او تقریبا شدید بود، با این‌ حال بسیاری از دختران خوب را دیده‌ام که درجات متفاوتی از این مشکل را تجربه می‌کنند.

مشاور مدیریت نانسی هاملین که متخصص امور جنسیتی است، این مشکل را چرخش دختر خوب می‌نامد. هاملین توضیح می‌دهد: «زنان تمایل دارند سخت‌تر کار کنند، تحقیق بیشتری کنند. آن‌ها همیشه در حال دریافت یک داده بیشتر هستند.»

چرا ما سخت‌تر و طولانی‌تر از آنچه لازم است کار می‌کنیم؟ یک بار این سؤال را از یکی از کارکنان مَردَم پرسیدم که غالبا تکالیف را به دختر خوب واحد می‌داد که تا سرحد مرگ روی آن‌ها کار می‌کرد. او جواب داد: «مردان طبق تعریف تنبل‌اند. زنان آموزش دیده‌اند که همه چروک‌ها را اتو کنند؛ هر سانتیمتر از آن‌ها را.» براساس آنچه روان‌شناس رابین پست می‌گوید، این نیاز یک دختر خوب به کمال است که باعث می‌شود بیش‌ از حد روی پروژه‌هایش وقت بگذارد یا مانع او می‌شود که آنچه بیش از همه اهمیت دارد، انجام دهد.

یک دختر خوب در طول مدرسه تشویق شده است که همه چیز را بی‌نقص انجام دهد و می‌بیند که برخلاف پسرها بابت تحویل چیزی که یک گوشه‌اش مشکل دارد، بخشیده نمی‌شود. ممکن است گزارشی باشکوه و خردمندانه نوشته باشد، اما چون سوراخی ناشی از پاک‌کن در کاغذش است، نمره کامل نمی‌گیرد. تا امروز او ترسیده است که اگر دقیقا درست نباشد جریمه‌ای برایش وجود خواهد داشت.. .

صفحات کتاب :
۲۸۶
کنگره :
HQ۷۷۷‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۴۹/۱۳۳
کتابشناسی ملی :
۹۱۰۳۶۶۰
شابک :
978-964-5724-47-2
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه چرا دختران ترسو پیشرفت نمی کنند اما دختران جسور پیشرفت می کنند