امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قدرت و شکوه زن در کلام رهبری

یکی از موضوعات مهم و چالش‌برانگیز، زن و موقعیت او در خانواده و جامعه است. زنان نه تنها نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، بلکه بخش مؤثرتری برای سعادت جامعه نیز هستند.

امام راحل و مقام معظم رهبری، در مناسبت‌های مختلف به گونه‌ای جایگاه زن را تبیین و تجلیل کرده‌اند، که مدعیان طرفداری از حقوق زن در مقابل چنین تجلیلی درمانده می‌شوند. هر دو بزرگوار نقش با شکوه و قدرتمندانه رهبری در جامعه را برای زنان قائل هستند و ما را به اندیشیدن در توانایی‌ها و نعمت‌های ویژه الهی که در زنان به ودیعه گذاشته شده است وامیدارند.

در کتاب قدرت و شکوه زن در کلام رهبری استاد علیرضا پناهیان به مقام زن در گفته‌های مقام معظم رهبری پرداخته‌اند. این مجموعه توسط موسسه بیان معنوی به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب قدرت و شکوه زن در کلام رهبری

بچه در محیط خانوادگی، در دامن مادر و در محیط خانه مبدأ تربیت اصلی‌اش است. اگر در محیط خانه و در دامن مادر، که بالاترین محل تربیت است. بچه خوب از کار درآمد، این تا آخر- مگر یک عوامل بسیار قوی‌ای باشد که او را برگرداند- و الّا تا آخر به همان تربیت بچگی و کوچکی که شده است تا آخر به همان تربیت باقی می‌ماند. از این جهت محیط خانوادگی یکی از جاهای بسیار مهم است برای تربیت اولاد. و دامن مادر هم یکی از جاهای بزرگ است برای تربیت.

و بچه در دامن مادر و از مادر بیشتر از هرکس، بیشتر از معلم، بیشتر از رفقایی که بعد‌ها پیدا می‌کند، بیشتر از اجتماع، در دامن مادر بیشتر قابل این است که قبول کند چیز‌ها را. علاقه‌ای که اولاد و بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد. و حرف مادر را قبول می‌کند و نقش می‌شود در مغزش حرف‌های مادر. شما خانم‌ها شرف مادری دارید، که در این شرف از مرد‌ها جلو هستید؛ و مسئولیت تربیت بچه در دامن خودتان دارید.

اول مدرسه‌‌ای که بچه دارد، دامن مادر است. مادرِ خوب، بچه خوب تربیت می‌‌کند؛ و خدای نخواسته، اگر مادر منحرف باشد، بچه از همان توی دامن مادر، منحرف بیرون می‌‌آید. و چون بچه‌‌‌ها آن علاقه‌‌ای که به مادر دارند به هیچ کس ندارند، و در دامن مادر که هستند تمام... آرزوهایی که دارند خلاصه می‌‌شود در مادر و همه چیز را در مادر می‌‌بینند، حرف مادر، خُلق مادر، عمل مادر، در بچه‌‌‌ها اثر دارد. 

شابک :
978-600-94660-2-3
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
104
کنگره :
1397 2ن9ز/DSR1574/5
دیویی :
995/0842
کتابشناسی ملی :
5568596

کتاب های مشابه قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری