امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانه

دیدگاه‌های امام خمینی(ره) به عنوان پیشوای بزرگ دینی و سیاسی ما برای زندگی اجتماعی و فردی ما تا زمان ظهور، هدایت‌کننده و تکیه‌گاهی مطمئن و منحصر به‌فرد است. امام(ره) فقیهی عالی و فیلسوفی جامع‌نگر و عارفی کامل است و دیدگاه‌هایش از مبانی نظری و محکمی برخوردارند. حسن ایشان این بود که هم یک زمان‌شناس، انسان‌شناس و جامعه‌شناس بسیار عالی و همچنین یک دین‌شناس توانمند بودند. به همین دلیل دیدگاه و نظرات ایشان در زمینه‌های مختلف می‌تواند چراغ راه ما در آن عرصه بخصوص باشد.

در کتاب تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانه به بحث درباره دیدگاه‌های حضرت امام(ره) درباره هنر و رسانه می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با بحث درباره سخنان ایشان نکات کلیدی و مهم را استنتاج نموده و با نور راهنمایی ایشان راه را در مسیر فعالیت هنر ورسانه هر چه بیشتر روشن نماییم.

کتاب تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانه برگرفته از بیانات و سخنرانی استاد پناهان در زمینه تحلیل دیدگاه امام خمینی(ره) به هنر و رسانه توسط موسسه بیان معنوی تهیه و منتشر شده است.

گزیده کتاب تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانه

پیام امام (ره) به هنرمندان

در ابتدای این بحث، بخشی از کلمات حضرت امام(ره) را درباره هنر با هم مرور می‌کنیم. حضرت امام(ره) در پیامی مکتوب خظاب به هنرمندان و خانواده شهدا، در تجلیل از هنر و هنرمندان متعهد، فرموده‌اند:

« تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص)_اسلام ائمه هدی(ع)_ اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگان تاریخ شرم‌آور محرومیت‌ها باشد.»

این یکی از صریح‌ترین پیام‌های امام(ره) درباره هنر است. بگذارید از همان عبارت اول شروع کنیم؛ امام(ره) در ابتدای این پیام می‌فرمایند:«تنها هنری مورد قبول قرآن است،...». یادمان باشد این مطلب را کسی می‌گوید که بارها قرآن را با آن قدرت تفکر عمیقی که داشته، مرور کرده است. 

وقتی امام(ره) می‌فرمایند: «فلان مطلب نزد قرآن مورد قبول است.»، چه کسی می‌تواند در صحت چنین کلامی تردید کند؟

هنرمند معتقد به قرآن بعد از این کلام، می‌ترسد به سمت هنری غیر از این هنر برود.

صفحات کتاب :
75
کنگره :
1388 3ت9ه/1574/5
دیویی :
955/842
کتابشناسی ملی :
1747198
شابک :
978-600-91879-9-7
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه تحلیلی بر نگاه امام (ره) به هنر و رسانه