نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ارزشیابی در کلاس ابتدایی "اصول و شیوه ها"

کتاب ارزشیابی در کلاس ابتدایی، اثر سارا ایرل؛ در صورت استفاده موثر به دانش آموزان کمک می کند دانش لازم را کسب کرده و استفاده خوبی از آن کنند.

هم چنین به به معلمان در ایجاد گام های واضح برای دانش آموزان کمک می کند. ارزشیابی می تواند یک فرایند فعال و پویا با مرکزیت کودک باشد.

گزیده کتاب ارزشیابی در کلاس ابتدایی "اصول و شیوه ها"

امیلی ازبوری: هدف این فصل
در این فصل ما:
- پیشرفت مشهود دانش‌آموز را بررسی می‌کنیم
- می‌فهمیم چه کسانی در پیشرفت دانش‌آموز سهیم هستند.
- پیشرفت را در زمینه‌های مختلف برنامه درسی در نظر می‌گیریم.
- پیشرفت سالیان اولیه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص آموزشی را بیشتر بررسی می‌کنیم.
مقدمه
روش درک پیشرفت بر کلاس و رویکردهای تدریس و یادگیری کل مدرسه تاثیر می‌گذارد. بنابراین، باید مفهوم پیشرفت دانش‌آموز و نحوه وضع آن در کلاس ابتدایی را درک کنیم. این همچنین زمینه‌ای از ارزشیابی مربوط به مسوول بودن و مدیریت عملکرد است، چون پیشرفت دانش‌آموز اغلب معیاری از عملکرد خوب معلمان و مدرسه است. در این فصل، در نظر می‌گیریم پیشرفت چیست و در عمل شبیه به چیست. همچنین این فصل پیشرفت را در زمینه‌های مختلف برنامه درسی در نظر می‌گیرد. چگونه پیشرفت دانش‌آموزان مشهود بوده و چگونه در سالیان اولیه به نظر می‌رسد برای دانش‌آموزانی که نیاز به تدریس خاص دارند و دانش‌آموزان ناتوان. این فصل غالبا بر پیشرفت دانش‌آموز در کلاس تمرکز دارد، مخصوصا نحوه مشهود بودن و نقش معلم در این فرایند. در فصل هفتم، شما دیدگاهی از پیشرفت دانش‌آموز از دید کل مدرسه با ملاحظه اندازه‌گیری و ردیابی داده‌های دانش‌آموز با روش استفاده از داده‌ها توسط مدیران مدرسه به دست می‌آورید. منظور ما از پیشرفت چیست؟
پیشرفت دانش‌آموز مربوط به یادگیری و توسعه‌ای است که ایجاد شده، یا ایجاد می‌شود، به سمت نتیجه یا سطحی از موفقیت. به طور رایج، پیشرفت دانش‌آموز کار برای موفقیت یا اهداف ارزشیابی، گاهی تحت عنوان انتظارات متناسب با سن یا اهداف متناسب با سن در نظر گرفته شده است. سین هارفورد، مدیر کل آموزش و پرورش می‌گوید، منظور ما از پیشرفت دانستن و به یادآوردن بیشتر است. آیا دانش‌آموز واقعا دانشی به دست آورده که مفاهیم اصلی و ایده‌ها را بفهمد؟ آیا این باعث گسترش مهارت‌هایی که باید در آن‌ها استاد شود شده است؟ در اینجا، هارفورد تفاوتی بین پیشرفت و موفقیت قائل می‌شود، چیزی که مفصلا در این فصل یاد خواهیم گرفت. او می‌گوید پیشرفت از لحاظ دانش و حفظ اطلاعات در نظر گرفته می‌شود. این می‌تواند برای فکر به پیشرفت دانش‌آموز به عنوان سنگ بنای درک یک مفهوم یا ایده اصلی مفید باشد، یا پیشرفت به سوی موفقیت بر اساس معیار خاص. جدول 6.1 شامل دو نمونه برای کمک به وضوح بیشتر است. با اینکه مباحث پیشرفت دانش‌آموز اغلب غالبا بر موضوعات ارزشیابی شده قبلی تمرکز دارند مثل زبان انگلیسی و ریاضی، دانش‌آموزان در برنامه درسی و طیفی از مهارت‌ها و زمینه‌های متفاوت پیشرفت می‌کنند.

صفحات کتاب :
۱۷۰
کنگره :
‏‫‬‮‭LB۱۵۵۵
دیویی :
۳۷۲
کتابشناسی ملی :
۹۶۵۳۶۳۲
شابک :
978-622-8091-73-0
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه ارزشیابی در کلاس ابتدایی