امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ضمانت حسن انجام تعهد

کتاب ضمانت حسن انجام تعهد نوشته امید دولاح می‌باشد و انتشارات قانون یار آن‌را به چاپ رسانده است. در این کتاب به مقوله تعهدات و بارحقوقی و بخصوص ضمانت حُسن انجام تعهد پرداخته است. در کتاب فوق ابتدا ضمانت حسن انجام تعهد تعریف می‌شود، سپس ارکان و شرایط ضمانت و در نهایت آثار آن بررسی می‌شود. این کتاب می تواند مرجع بسیار خوبی برای علاقه مندان به حقوق قضایی باشد.

منظور از تعهدات قراردادی (فروشنده)‎ آن دسته از شرایط مندرج در قرارداد هستند که در آن‌ها از طرح‎, طرز کار‎, کیفیت و برتری ساخت محصول صحبت شده است‎. به طور کلی منظور از تعهدات قراردادی (فروشنده) در قبال کالای موضوع قرارداد‎, آن دسته از شرایط مندرج در قرارداد هستند که در آن‌ها از طرح‎, طرز کار‎, کیفیت و برتری ساخت محصول صحبت شده است.

این شرایط‎, می‌بایستی خیلی واضح و روشن در قرارداد تبیین شوند‎, به نحوی که حتی المقدور اختلافی درمورد محدوده مسوولیت‌های فروشنده در قبال کالایی که از آن تعریف کرده و فروخته‎, بروز نکند‎. بدیهی است که هرگونه ابهام در این مساله‎, می‌تواند به روابط بعدی میان طرفین قرارداد لطمه وارد سازد‎.

گزیده کتاب ضمانت حسن انجام تعهد

 در اصطلاح فقهاء ضمان بمعنی تعهد و بر عهده گرفتن است و در حقوق کنونی گاه مترادف با مسئولیت نیز بکار می‌رود، اما به طور کلی برای ضمانت معانی مختلفی را بیان کرده‌اند و گاهی ضمانت را به عنوان یک معنای عام در نظر گرفته اندو گاهی به عنوان یک معنای خاص، که ضمانت در معنای عام خود شامل عقد ضمان و کفالت نیز می‌شود و برخی ضمانت را در معنای عام خود شامل عقد ضمان و حواله و کفالت دانسته‌اند، اینگونه که هرگاه ضمان بدون هیچگونه قرینه2ای به کار رود، مقصود از آن عقد ضمان است و اگر کلمه ضمان به همراه قرینه ای بکار رود که نشان دهد اراده طرفین عقد حواله یا کفالت بوده است، همان معنا برای ضمانت در نظر گرفته می‌شود، مطابق قاعده العقود تابعه للقصود، یعنی عقدها تابع قصدها هستند، نه الفاظ ...

دیویی :
346/5502
کتابشناسی ملی :
5708261
شابک :
978-622-229-061-0
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
162
کنگره :
KMH810

کتاب های مشابه ضمانت حسن انجام تعهد