امتیاز
5 / 4.2
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
18,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب صد سال تنهایی نوشته ی گابریل گارسیا مارکز و ترجمه ی محمدرضا سحابی با درون مایه ی تنهایی می باشد و توسط انتشارات جامی منتشر شده است.

معرفی کتاب صد سال تنهایی

گابریل گارسیا مارکز به سال 1927 در آکارتاکای کلمبیا متولد شد. وی نویسنده کتاب صد سال تنهایی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال 1982 میلادی است. او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان نسل خود، جذابیّت ادبیات لاتین را با زندگی میلیون ها انسان در سراسر جهان درآمیخت و با نوشته هایش عناصر خیال را وارد زندگی روزانه و عادی مردم نمود. مارکز به عنوان محبوب ترین نویسنده ادبیات اسپانیایی زبان پس از سروانتس از قرن هفدهم تا کنون شناخته می شود و شهرت ادبیات او در میان اسپانیایی زبان ها در حد مارک تواین و چارلز دیکنز برای انگلیسی زبان هاست. شناخته شده ترین اثر او کتابِ صدسال تنهایی، میلیون ها نفر در جهان را شیفته خود ساخته است. جرالد مارتین نویسنده زندگی نامه رسمی مارکز با همکاری خود وی در این باره گفت: «صد سال تنهایی» اولین رمانی بود که مردم آمریکای لاتین خودشان را با آن شناختند، رمانی که آن ها را معرفی می‏کرد، اشتیاقشان، توانایی هایشان و معنویتشان را گرامی می داشت و گرایش قلبی شان به شکست را ارج می نهاد. 
 موضوع کتاب صد سال تنهایی همان طور که از عنوانش پیداست، تنهایی می باشد آن هم تنهایی خانوادگی. در کتاب داستان شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا را بیان کرده است.

خلاصه کتاب صد سال تنهایی

گابریل در داستان خود، ترکیبی از مضامین قدرگرایی، خیالی، قهرمانی و دیگر مفاهیمی که از کودکی با آن بزرگ شده بود، در دهکده آرکاتاکای سانتامارتای کشورِ کلمبیا، آورده است.
از شخصیت هایی که در کتاب صد سال تنهایی ایفای نقش می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سرهنگ آئورلیانو بوئندیا، پسر دوم اورسولا و خوزه آرکادیو بوئندیا فرزند اول خوانواده است. آئورلیانو کاراکتری است که هیچ گونه احساسی اعم از عشق، نفرت، ترس، تنهایی و امید در او یافت نمی شود. و همیشه از کودکی تحت تأثیر برادر بزرگتر خود خوزه آرکادیو قرار داشته است. البته در نقطه ی اوج داستان برادرش خوزه، که از لحاظ دیدگاه سیاسی در مقابل هم هستند و به نوعی دشمن هم به حساب می آیند، او را از اعدام نجات می دهد.
کتاب صد سال تنهایی در بیست فصل به داستان زندگی این شش نسل می پردازد.

برشی از متن کتاب صد سال تنهایی

آئورلیانوی دوم تنها چیزی که از جدش به ارث برده بود ـ همان چیزی که سرهنگ آئورلیانو بوئندیا فاقد آن بودـ همان بی تفاوتی کاملش نسبت به شکست بود. با همان حالت عادی‏ ای که برای اجرای پروژه ی بی فایده ی کشتیرانی به برادرش پول داده بود، به آئورلیانو تریسته نیز پول داد تا یک خط راه آهن به آنجا بکشد. آئورلیانو تریسته بعد از آن که نگاهی به تقویم انداخت، چهارشنبه ی بعد آنجا را ترک کرد تا بعد از پایان فصل بارندگی به آنجا بازگردد. مدت ها گذشت و از او خبری نرسید. آئورلیانو سنت نو که از میزان تولید محصولات کارخانه ی یخ سازی نگران شده بود، تصمیم گرفت تا به جای آب، از آب میوه در یخ سازی استفاده کند و به این ترتیب ناخواسته و بی آن که قبلاً در این باره اندیشیده باشد، به مواد اصلی تولید بستنی دست یافته بود و از آنجایی که کوچکترین نشان های از بازگشت برادرش نبود، بر آن شد تا محصولات را که اکنون دیگر مال خود می دانست تغییر دهد. فصل باران تمام شد و سپس تابستان بدون رسیدن هیچ خبری از او گذشت. در اوایل زمستان، ناگاه زنی که در گرم ترین ساعات روز در رودخانه رخت می شست، پریشان حال و فریاد زنان به وسط خیابان اصلی دوید.
سرانجام وقتی که توانست به راحتی نفس بکشد گفت: «دارد می آید! یک چیز وحشتناک شبیه یک آشپزخانه ی متحرک که انگار دهکده ای را به دنبال می کشد.» و درست در همان زمان، شهر با صدای سوتی که انعکاسی بلند و ترسناک داشت به لرزه درآمد. در طی چند هفته ی گذشته مردم عده ای کارگر را دیده بودند که در حال ریل گذاری بودند اما کسی به این امر توجهی نشان نداده بود، زیرا همه تصور می کردند که آن هم چیزی است مربوط به کولی ها که با صدای طبل و دهل و رقص های قدیمی شان بازگشته اند و خدا می داند که می خواهند چه اختراع عجیب و غریبی را که ساخته ی دست نوابغ اورشلیم است به نمایش بگذارند. اما زمانی که اهالی بعد از شنیدن صدای سوت قطار به خود آمدند، همگی به خیابان ریختند و در این هنگام آئورلیانو تریسته را دیدند که از روی لوکوموتیو برایشان دست تکان می دهد. آن ها پس از هشت ماه تأخیر مسحور تماشای ورود اولین قطاری شدند که پوشیده شده از حلقه های گل بود، قطار زرد رنگ بی گناهی که به دنبال خود آن همه رمز و راز، آن همه خوبی و بدی، آن همه تغییرات و آن همه فجایع و دلتنگی به ماکوندو آورد.

جملات زیبای کتاب صد سال تنهایی

-علم، فاصله ها را از میان برداشته است. به زودی، بشر می تواند در خانه اش لم بدهد، و هر آنچه را که در هر نقطه ای از جهان در حال وقوع است مشاهده کند.
- اگر می خواهی دیوانه شوی خودت تنها دیوانه شو، ولی سعی نکن افکار کولی وارت را به ذهن بچه ها هم فرو کنی.
- همیشه به خاطر داشته باش که آن ها بیش از سه هزار نفر بودند و آن ها را به دریا ریختند.

مفهوم کتاب صد سال تنهایی

در واقع کتاب صد سال تنهایی به تنهایی ریشه داری در شش نسل یک خانواده می پردازد و می خواهد عمیقا مفهوم تنهایی را مورد کنکاش قرار دهد.

نقد کتاب صد سال تنهایی

همان طور که کتاب را خوانده اید، متجوه سوم شخص بودن کتاب نیز شده اید و سبک رئالیسم جادویی را دنبال می کند. در ابتدای کتاب، گارسیا مارکز کارهای جادویی کولی ها را شرح می دهد و شگفتی هایی از حضور این افراد در دهکده را نیز در خلال داستان،  با آب ‌و تاب بیشتری توضیح می دهد. در این بین ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت های کتاب صد سال تنهایی، به جذابیت  و جادویی شدن روایت‌های مارکز در این رمان می افزاید.

دانلود کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی pdf و یا به عبارتی نسخه ی الکترونیکی آن را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب صد سال تنهایی

مشخصات کتاب صد سال تنهایی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جامی
نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
مترجم: محمدرضا سحابی
تعداد صفحه: 416
موضوع: رمان خارجی، داستان خارجی
قالب: الکترونیک

 

صفحات کتاب :
416
کنگره :
‏‫PQ8180/28 ‭/‮الف‬4‏‫‬‮‭ص4 1393پ
دیویی :
863/64
کتابشناسی ملی :
3423215
شابک :
978-600-94421-1-9‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه صد سال تنهایی