امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهارت‌ های زندگی

کتاب مهارت‌های زندگی نوشته مهدی عرب‌کلمری و انتظار حسینی‌سیاهدشتی می‌باشد که به همت انتشارات برگ و باد منتشر شده است.

اصطلاح «مهارت‌های زندگی» به طیف وسیعی از استعدادها و مهارت‌ها اشاره دارد که به فرد کمک می‌کند رفتاری برگزیند که برای سلامت وی مفید است و بتواند الزامات و مشکلات زندگی روزمره و روابط را به طور موثر مدیریت کند.

این استعدادها فرد را قادر می‌سازد اطلاعات، دیدگاه‌ها و ارزش‌ها را به توانمندی کاربردی تبدیل کند، مانند اینکه بداند چه کاری باید انجام بدهد و چگونه در آن موفق شود. توسعه و کاربرد موفقیت‌آمیز مهارت‌های زندگی بر احساس ما در مورد خودمان، نوع تعامل با دیگران و اینکه دیگران چطور ما را ببینند، تاثیر دارد. درک ما از خودکارآمدی، عزت نفس و اعتمادبه نفس خودمان تحت تاثیر مهارت‌های زندگی است.

در نتیجه، مهارت‌های زندگی برای تقویت سلامت روان ضروری است. بهبود سلامت روان باعث می‌شود از یکدیگر حمایت کنیم، از بیماری روانی، مشکلات رفتاری و سایر مشکلات سلامت پیشگیری کنیم. در کتاب مهارت‌های زندگی، درباره مهارت‌های زندگی و اهمیت آن‌ها در جامعه امروز با شما صحبت می‌شود، با تمرین این مهارت‌ها و استفاده از تکنیک‌های اجرایی هر کدام، یاد می‌گیرید تا راحت‌تر از چالش‌ها عبور کنید. خودشناسی، مدیریت هیجانات، ارتباط موثر، قدرت تصمیم‌گیری،خلاقیت و نوآوری و... تعدادی از این مهارت‌هاست.

گزیده کتاب مهارت‌ های زندگی

جرأتمندی شیوه ارتباطی خاصی است که فرد را قادر می‌سازد تا افکار، احساسات و ارزش‌های خود را در مورد یک موقعیت به طور آزادانه، مستقیم و با احترام به احساسات و ارزش‌های طرف مقابل بیان نماید. در این مهارت به حقوق هر دو طرف توجه می‌گردد. اکنون تعاریفی از جرأتمندی بیان می‌گردد:

● «ابراز عقاید، احساسات و افکار خود به نحو مطلوب، مستقیم و صادقانه و بدون بی‌احترامی به حقوق دیگران». 
● تشخیص منافع خود و عمل بر اساس آن و مطالبه حق خود، بدون تعرض به حقوق دیگران». 

✔ نکته مهم این است که تمامی تعریف‌ها از جرأتمندی، همواره بر رعایت و احترام به حقوق دیگران تأکید شده است...

صفحات کتاب :
182
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ۲۰۳۷
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۴۶/۷
کتابشناسی ملی :
9559665
شابک :
9786229377949
سال نشر :
1403

کتاب های مشابه مهارت های زندگی