امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
75,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آموزش مهارت های زندگی

کتاب آموزش مهارت های زندگی اثر نرگس لطفی و انتشارات برگ و باد آن را تهیه و تنظیم کرده است.

بهداشت روانی از مهم ترین نیازهای انسان است که برای تامین آن لازم است افراد به خوبی خود را بشناسند، تا بتوانند دیگران را بهتر درک کرده و روابط موثری با آن ها برقرار کنند. هیجان‌های منفی و استرس‌های خود را شناسایی کرده و آن ها را تحت کنترل خود درآورند. به شیوه‌ای موثر ارتباط برقرار کنند، تصمیمات مناسبی را اتخاذ نموده و بدون تفکر، اطلاعات را پردازش نکنند.

یادگیری مهارت‌های زندگی یکی از ضروریات داشتن زندگی سالم و همراه با آرامش است.

در کتاب حاضر، مهارت های ده گانه زندگی؛ خودآگاهی و همدلی، نحوه برقراری ارتباط موثر و روابط بین فردی، تصمیم‌گیری و حل مسئله، مقابله با هیجان‌های منفی، مقابله با استرس، تفکر خلاق، تفکر نقادانه، معرفی و هر یک به تفصیل بررسی شده است.

در پایان یک بخش تکمیلی با عنوان مهارت مدیریت زمان هم گنجانده شده تا با این مهارت مهم نیز آشنا شوند. مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی مهارت‌آموزی فعالیت دارند، توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب آموزش مهارت های زندگی

مشخصه های بهداشت روانی و شخصیت سالم:

در زندگی و روابط انسان ها معیارهایی وجود دارد که به بهداشت روان کمک می نماید.

در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می گردد:

صداقت در رفتار: افرادی که بین نیت درونی آن‌ها با رفتار بیرونی شان هماهنگی بیشتری باشد از سلامت روانی بهتری برخوردارند. و در غیر این صورت سلامت روانی به خطر می افتد، مثلاً بخش زیادی از انرژی روانی فردی که دروغ می‌گوید صرف فاش نشدن دروغ خواهد شد.

توانایی نه گفتن: در مقابل خواسته های غیر منطقی خود و دیگران توانایی «نه» گفتن» داشته باشیم و کارها را براساس «رضایت خاطر درونی خود انجام دهیم نه به خاطر رضایت دیگران.»

داشتن هدف در زندگی: یک فرد سالم، فلسفه زندگی خود را می شناسد و هدف و جهت گیری دارد، هرگز زندگی را پوچ و بی معنی نمی داند، برای زندگی خود ارزش قائل است و بیهوده زندگی خود را فدای امور بی ارزش نمی کند.

درک توانایی خود و دیگران نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و سعی کنیم نقاط قوت و ضعف دیگران را نیز بشناسیم. توانایی «عفو و گذشت داشته باشیم و مدام برای اشتباهات خود را سرزنش نکنیم چون سرزنش باعث کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس افراد می شود.

صفحات کتاب :
۲۱۴
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ۲۰۳۷‏‫
دیویی :
‏‫‬‮‭۶۴۶/۷
کتابشناسی ملی :
۹۶۵۶۹۶۸
شابک :
9786228091723
سال نشر :
۱۴۰۳

کتاب های مشابه آموزش مهارت های زندگی