امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
خرید
45,000
15%
38,250
نظر شما چیست؟

کتاب یادگاران شهید چمران، نوشته ی رهی رسولی فر می باشد که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده و منتشر شده است. 

معرفی کتاب یادگاران شهید چمران

کتاب یادگاران چمران نسخه ی اول از سری کتب یادگاران است که حاوی یادمان مختصر، از شهید مصطفی چمران است. مجموعه یادگاران تلاش دارد، برای افرادی که در دوران دفاع مقدس نبودن و یا تصویری گنگ و نا مفهوم در ذهن دارند و یا حتی، افرادی که آن دوران را فراموش کرده اند، به صورت یادبود، دلنوشته هایی را به نگارش درآورد.
کتاب یادگاران چمران، روایتی است خواندی از سرگذشت یک قهرمان، قهرمانی که شاید خیلی ها اصلا او را، راهش را و حتی، اعتقاداتش را ندیده و نه، شناخته اند. این دفتر شاید دلیلی شود برای بیشتر شناختن و آموختنش!؟ بله، آموختنش! زیرا این گونه قهرمانان را باید آموخت، تا شاید راهی شود برای دل هایی که هنوز عاشقی کردن را بلد نیستند.
مطالعه ی کتاب یادگاران شهید چمران را به دوست داران و عاشقان مقاومت و استقامت، به کسانی که هنوز خون شهدا برای آن ها تازگی دارد، پیشهاد می کنیم.

برشی از متن کتاب

نشسته بود و زارزار گریه می کرد. همه جمع شده بودند دورمان. چه می دانستم این طوری می کند؟ می گویم (مصطفی طوریش نیست. من ریاضی رد شدم. برای من ناراحته.) کی باور می کند؟
ریاضیش خیلی خوب بود. شب ها بچه ها را جمع می کرد کنار میدان سرپولک؛ پشت مسجد. بهشان ریاضی درس می داد؛ زیر تیر چراغ برق.
شب های جمعه من را می برد مسجد ارک. با دوچرخه می برد. یک گوشه می نشست و سخنرانی گوش می داد. من می رفتم دوچرخه سواری.
پدرمان جوراب بافی داشت. چرخ جوراب بافی اش یک قطعه داشت که زود خراب می شد و کار می خوابید. عباس قطعه را باز کرد و یکی از رویش ساخت. مصطفی هم خوشش آمد و یکی ساخت. افتادند به تولید انبوه. یک کارخانه ی کوچک درست کردند. پدر دیگر به جای جوراب، لوازم یدکی چرخ جوراب بافی می فروخت.
مدیر دبستان با خودش فکر کرد و به این نتیجه رسید که حیف است مصطفی در آن جا بماند. خواستش و بهش گفت برود البرز و با دکتر مجتهدی نامی که مدیر آن جا است، صحبت کند. البرز دبیرستان خوبی بود، ولی شهریه می گرفت.
* * 
دکتر چند سؤال ازش پرسید بعد یک ورقه داد که مسئله حل کند. هنوز مصطفی جواب ها را کامل ننوشته بود که دکتر گفت (پسرجان! تو قبولی. شهریه هم لازم نیست بدهی.)

خرید کتاب یادگاران شهید چمران

خرید نسخه ی چاپی کتاب یادگاران شهید چمران را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری نمایید. پس از خرید، کتاب برای شما ارسال خواهد شد.

دانلود کتاب یادگاران شهید چمران

نسخه ی الکترونیک کتاب یادگاران شهید چمران را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب یادگاران شهید چمران

صفحات کتاب :
112
کنگره :
955/0843092
دیویی :
1626/چ8ر5
کتابشناسی ملی :
م81-16397
شابک :
978-964-7529-13-6
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه شهید چمران